تمهید لازم برای خدمات‌رسانی به مسافران زمستانی اصفهان اندیشیده شد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی بارندگی در مناطق غربی و جنوبی استان اندیشیده شده است و همه نیروهای امدادی و خدمات‌رسان با امکانات و تجهیزات کافی در این نقاط مستقر هستند.

منصور شیشه‌فروش عصر دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۱۰۲ اکیپ راهداری در قالب ۷۵۰ نفر نیروی انسانی با ۵۵۰ دستگاه ماشین‌آلات و ۲۰۰ دستگاه تجهیزات راهداری در بیش از  ۱۱ هزار کیلومتر از راه‌های استان اصفهان ساماندهی شدند.

وی بیان کرد: شن، ماسه و نمک کافی نیز برای رفع یخبندان راه‌های ارتباطی استان اصفهان در هنگام بارش‌های زمستانی در راهدارخانه‌ها ذخیره شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: فوریت‌های پزشکی و هلال احمر نیز با بیش از ۲۵۰ اکیپ در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای این استان مستقر شدند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری از حوادث مرتبط با بارش برف و باران در استان اصفهان تاکید کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل و خدمات‌رسانی و اسکان مسافران در مناطق غربی و جنوبی استان انجام شده است.

شیشه‌فروش با اشاره به پیش‌بینی کاهش دما و احتمال یخ زدگی معابر و جاده‌ها برای فردا (سه شنبه) در مناطق غربی و جنوبی استان، به رانندگانی که قصد عبور از این مناطق را دارند توصیه کرد برای عبور از جاده‌های سمیرم به یاسوج و پشت کوه فریدون‌شهر، زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی لازم را به همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: تاکنون گزارش و درخواستی مبنی بر تعطیلی مدارس در اثر بارش برف سنگین در مناطق غربی و جنوبی استان فرستاده نشده است اما در صورتی که آموزش و پرورش تشخیص دهد، پیشنهاد تعطیلی موردی مدارس به ستاد پیشگیری از حوادث استان ارایه می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین گفت: بر اساس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی، بارش‌ها تا پایان هفته در این مناطق ادامه دارد و در صورت بارش سنگین برف، کاهش دما و احتمال یخ‌زدگی معابر برای تعطیلی مدارس در روزهای آینده تصمیم‌گیری خواهد شد.  

اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان پیش‌تر از ورود و فعالیت موج جدیدی از سامانه بارشی از روز دوشنبه تا اوایل روز پنجشنبه در آسمان این استان خبر داده بود.

بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته همزمان با فعالیت این سامانه، لغزندگی جاده‌ها، مه‌آلودگی و کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌ای و شهری دور از انتظار نیست و پس از ورود این سامانه ناپایدار از سمت غرب و جنوب غرب به استان اصفهان شاهد کاهش دما، وزش باد شدید و بارش باران و برف در بیشتر نقاط به‌ویژه مناطق غرب و جنوب غرب و شمال استان خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha