برای تقویت بودجه فرهنگی با سازمان برنامه و بودجه رایزنی می‌کنیم

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز این کمیسیون مقرر شد با رییس سازمان برنامه و بودجه برای تقویت بودجه فرهنگی سال ۱۳۹۹ رایزنی شود تا کاهش حوزه هایی را که با کاهش رشد بودجه مواجه شده اند را از طرق دیگر تقویت کنیم.

«سیده فاطمه ذوالقدر» عصر سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نشست امروز با حضور معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه برای بررسی اعتبارات فرهنگی بودجه سال ۹۹ کل کشور برگزار شد.

وی افزود: اعتبارات هزینه‌ای امور فرهنگ، گردشگری و ورزش در بودجه سال آینده (1399 ) درمجموع ۰.۶ درصد کاهش داشته و اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای امور فرهنگ، گردشگری و ورزش نیز در مجموع ۱.۲۹ درصد در قیاس با سال قبل خود رشد داشته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، گفت: در نشست امروز کمیسیون، نمایندگان بر تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه سال ۹۸ کشور تأکید کردند و خواستار توجه بیشتر به بودجه میراث فرهنگی، بودجه‌های قرآنی و نهاد کتابخانه‌ها شدند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین از پیشنهاد اختصاص یک درصد از بودجه‌های سود شرکت‌های دولتی به حوزه فرهنگ خبر داد و گفت: مقرر شد این پیشنهاد مورد بررسی قرار گیرد و در کمیسیون تلفیق مطرح شود.

وی  ادامه داد: در این جلسه مقرر شد با رییس سازمان برنامه و بودجه برای تقویت بودجه فرهنگی در سال ۱۳۹۹ رایزنی صورت گیرد و حوزه هایی را که با کاهش رشد بودجه مواجه شده اند را از طرق دیگر تقویت کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha