۲۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۶
کد خبرنگار: 1425
کد خبر: 83589044
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفتمین انجمن هنری ایلام به نام مد و لباس ثبت شد

۲۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۶
کد خبر: 83589044
هفتمین انجمن هنری ایلام به نام مد و لباس ثبت شد

ایلام - ایرنا - معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: هفتمین انجمن هنری این استان به نام مد و لباس با هدف حفظ و توجه به مد و لباس بومی محلی و ایرانی اسلامی تشکیل و ثبت شد.

عبدالحسین رحمتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این انجمن در راستای سیاست‌های کلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین با هدف برنامه‌ریزی، همکاری و هماهنگی بین فعالان مد و لباس و متولیان استانی شکل گرفته است.

رحمتی با بیان اینکه پنج عضو اصلی این انجمن با رای‌گیری انتخاب شده‌اند، اظهار کرد: پیش‌بینی می شود در نخستین فعالیت این انجمن نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در این استان برپا شود.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های علمی به منظور ارتقای سطح علمی طراحان مد و لباس، برگزاری جشنواره‌های مد و لباس در استان و در بخش‌های تخصصی، اقوام، حجاب و عفاف، تلاش در راستای جمع‌آوری طرح‌ها و آثار تولید شده استان در گذشته که دارای ارزش معنوی و هنری بودند را از دیگر اهداف تشکیل این انجمن اعلام کرد.

به گفته رحمتی، همچنین با تشکیل این انجمن بانک اطلاعاتی فعالان مد و لباس استان نیز راه‌اندازی خواهد شد.

وی یادآورد شد: هم اینک هفت انجمن هنرهای تجسمی، سینمای جوان، خوشنویسی، موسیقی، نمایش، شعر و مد و لباس در استان فعالیت دارند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha