۱۲ آذر ۱۳۹۸، ۱۸:۳۲
کد خبر: 83579400
T T
۰ نفر

اسلام آبادغرب دارای پردیس سینمایی می‌شود

۱۲ آذر ۱۳۹۸، ۱۸:۳۲
کد خبر: 83579400
اسلام آبادغرب دارای پردیس سینمایی می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- معاون توسعه، مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی اعلام کرد که پردیس سینمایی امید در شهر اسلام‌آبادغرب احداث خواهد شد.

رمضانعلی حیدری خلیلی روز سه شنبه در نشست امضا تفاهم نامه احداث پردیس سینمایی امید که در فرمانداری اسلام آبادغرب برگزار شد، عنوان کرد: صرف اعتبار برای توسعه زیرساخت فرهنگی و سینمایی هزینه نیست، سرمایه گذاری است.
وی با بیان اینکه در راستای شعار ایران، تهران نیست، سازمان سینمایی حضور جدی تری در استان ها خواهد داشت، افزود: بامشارکت و سرمایه گذاری سازمان سینمایی، بخش خصوصی، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، شهرداریها و سازمان شهرداریهای کشور، توسعه زیرساخت های سینمایی و افزایش سالن های سینما در کشور شتاب گرفته است.
معاون سازمان امور سینمایی ادامه داد: تاکنون تفام نامه احداث پردیس سینمایی با شهرداران ۲۲ شهر در ۲۲ استان کشور با ظرفیت ۷۲ سالن امضا شده است.
حیدری خلیلی اظهارداشت: پردیس سینمایی امید در راستای کلان برنامه عمومی سازی دسترسی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و افزایش توان زیرساختی سینمای کشور در شهرهای فاقد سالن سینما که دارای جمعیت بیشتری هستند با محوریت شهرداریها احداث می شود.
وی یادآور شد: تامین زمین و اجرای عملیاتی پروژه بر عهده شهرداری و تهیه نقشه و طراحی سازه پروژه با سازمان سینمایی است‌.
معاون سازمان امور سینمایی بودجه لازم برای احداث پردیس سینمایی اسلام آباد را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تومان اعلام کرد و گفت: از این‌ میزان ۷۰۰ میلیون تومان توسط سازمان امور سینمایی و ۵۰۰ میلیون تومان توسط سازمان شهرداری ها و دهداری های کشور از اعتبارات ملی هزینه می شود
حیدری خلیلی افزود: پردیس سینمایی امید به لحاظ ساختمان و معماری، تاسیسات، سالن، پرده، تجهیزات فنی صدا و نمایش فیلم، صندلی و سایر امکانات رفاهی و عمومی، پروژه ای استاندارد و مدرن و متناسب با شان و مخاطبان سینمای کشور است.
وی ادامه داد: شهرستان اسلام آباد غرب به لحاظ پیشینه فرهنگی و جمعیتی ۱۵۰ هزار نفری و وجود مردمان هنردوست، شایسته انتخاب برای اجرای پردیس سینمایی امید است
معاون سازمان امور سینمایی توضیح داد: پردیس سینمایی امید اسلام آبادغرب با سه سالن و پیش بینی ۳۰۰ صندلی در بوستان مرکزی این شهر احداث خواهد شد
به گفته حیدری خلیلی، اکنون بیش از ۲۰۰ سالن سینما با سرمایه گذاری بخش خصوصی و ۷۲ سالن سینما تحت عنوان پردیس سینمایی امید با مشارکت شهرداری ها در سطح کشور در حال احداث است.
وی با اشاره به اینکه ۹ سالن سینما در استان کرمانشاه فعال هستند و ۲ سالن سینمای دیگر نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهر کرمانشاه در حال احداث است، گفت: اکنون ۲۰۴ شهر برخوردار از سالن سینما و هزار و ۸۸ شهر فاقد سینما در کشور وجود دارد. 

سرخط اخبار استان‌ها