۱۲ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۴۶
کد خبر: 83579016
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

جانشین نیروی دریایی ارتش: ملت ایران از قدرت دفاعی خود کوتاه نمی‌آید

بوشهر- ایرنا - جانشین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: توان موشکی ایران نیاز دفاعی کشور است و اگرچه امروز دشمن به شیوه‌های مختلفی در تلاش برای از بین بردن این قدرت است اما ملت و فرمانده کل قوا از آن کوتاه نخواهند آمد.

امیر دریادار تورج حسنی‌مقدم روز سه‌شنبه در یادواره ۲۶۶ شهید پایگاه دریایی بوشهر و یک شهید گمنام افزود: آمریکا به معنای واقعی کلمه شیطان است و برای رسیدن به هدف‌های استعمارگرانه خود از ترفندهای مختلفی برای از بین بردن توان ملت ایران استفاده می‌کند.

وی اضافه کرد: آمریکا از سال ۱۹۴۷ با همراهی انگلیس به بهانه‌های مختلفی با هدف استعماری در اقیانوس هند حضور دارند و خود را به نوعی محق می‌دانند و ادعا دارند با قدرت نرم افزاری خود تلاش می‌کنند ملت ایران را به سمت خود جلب کنند.

جانشین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه امروز استکبار جهانی با راهبرد نرم‌افزاری، انرژی و زور درتلاش برای سلطه‌گری هستند اظهار داشت: تاریخ نشان می‌دهد جوانان ما هیچگاه در مقابل زورگویی آمریکا کوتاه نیامده و نخواهند آمد.

وی اظهار داشت: ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس مردانه ایستادند امروز نیز همچنان در مقابل زورگویی آنها می‌ایستند.

جانشین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: کسانی که راه شهدا را ادامه ندهند و به مقام، شعار و ایدئولوژی آنها توجه نکنند شهدا در آن دنیا شاکی آنها می‌شوند و کسانی که استمرار دهنده راه شهدا باشند و برای آبرو و عزت کشور تلاش کنند، شافی آنها می‌شوند.

حسنی‌مقدم ادامه داد: ای کاش کسانی باشند تلاش کنند تا رستم‌های واقعی این مرز و بوم که همان شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان هستند و مردانه ایستادند، مبارزه کردند و شهید شدند و مظهر قدرت، آبرو، عزت و اقتدار برای کشور شدند را به جامعه معرفی کنند.

وی با تاکید بر اینکه شهیدان مرگ را به بازی گرفتند و برای استقلال کشور از جان خود گذشتند گفت: شهدا کارهای بزرگی انجام دادند اگر نمی‌توانیم استمرار دهنده راه آنان باشیم بایستی یاد و خاطره شهدا رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و آزادگان را گرامی بداریم.

حسنی‌مقدم اضافه کرد: شهیدان برای دفاع از سرزمین خود مردانه جنگیدند و در جنگ نابرابر ایستادند و اجازه ندادند وجبی از خاک ایران به تصرف دشمن درآید و این را مدیون ایثار شهدا و خانواده آنان هستیم که اینگونه جوانان خود را برای استقلال و امنیت کشور تقدیم کردند.

وی گفت: ایران کشور بزرگ و ثروتمندی است اما در برخی جاها فساد و دروغ زیاد شده‌است که با مشکل برمی‌خوریم و در صورتی که التزام اخلاقی و اعتقادی داشته باشیم، مشکلی نخواهیم داشت.

جانشین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اضافه کرد: خداوند کشور ایران را به بهترین وجه در بهترین مکان دنیا آفریده و به اندازه ۲۳ کشور دنیا وسعت دارد، وضعیت ژئوپلوتیکی ایران از مصر و ترکیه نیز بهتر است به همین دلیل این چنین کشوری نباید به دلیل برخی ندانم‌کاری‌ها با مشکل روبرو شود.

وی تاکید کرد: هرچند استکبار جهانی به فکر جنگ‌افروزی و ایجاد ناآرامی است و به هر وسیله‌ای می‌خواهد با زور، خشونت و ثروت ایران را از بازیگری در منطقه خارج کند اما نیروهای مسلح در این شرایط باید قدرت‌سازی کنند.

حسنی‌مقدم ادامه داد: راهبرد امام راحل و رهبرمعظم انقلاب مقاومت به معنی دانایی و حل مشکلات در زمان بحران و ایستادگی به معنی توانا بودن و دور زدن مشکلات است.

وی اظهار داشت: دفاع از آرمان خود که شهادت‌طلبی، استقلال و آزادی برای عزت اسلام و قرآن است کوتاه نمی‌آییم اما واقع نگر هستیم و اگر با مشکلی روبه رو شویم مشکلات را دور می‌زنیم و امنیت سازی کنیم.

وی یادآور شد: امروز ناوگره ۶۴ نیروی دریایی ارتش ۲هزار و ۵۰۰ کیلومتر دورتر از مرزهای دریایی جمهوری اسلامی در دریای سرخ به صورت خودکفا و خوداتکا با توکل بر خدا در حال انجام ماموریت است.

حسنی مقدم اضافه کرد: آمریکا با ایران بد است چون با پیروزی انقلاب اسلامی تمام سنگرهای او از جمله ترس از آن ابرقدرت از بین رفت و اعتماد به نفسی که از ما گرفته شده بود برگشت و امروز دیگر آنها اجازه ندارند برای ملت ایران تصمیم بگیرند بر منابع انرژی ما دست درازی کنند.

وی تاکید کرد: آمریکا با ما مشکل هویتی دارد به همین دلیل تهدید نظامی و یا غیر نظامی و تحریم می‌کند اما ما بامهارت‌هایی که کسب کردیم به عنوان شهید زنده همچنان ایستاده‌ایم و ادامه دهنده راه شهدا هستیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نیز در این آیین گفت: اگر ایثار، گذشت و فداکاری شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان نبود امروز کشور در این امنیت و آرامش قرار نداشت و باید قدردان این حماسه‌ها باشیم.

حجت‌الاسلام محمد مظفری نژاد افزود: شهدای نظام جمهوری اسلامی با حماسه‌آفرینی خود انقلاب اسلامی ایران را بیمه کردند و این وظیفه ما است یاد و خاطره آنها را زنده نگه داریم.

وی بیان کرد: اگر ادامه دهنده راه شهدا هستیم نباید دروغ بگوییم و سر مردم را شیره بمالیم و اختلاس و دغل بازی در جامعه وجود داشته باشد.

مظفری ادامه داد: چرا باید بعضی‌ها تا حد انفجار بخورند به طور یقین فردای قیامت  در هر پست، مقام و مرتبه‌ای که باشیم باید جوابگوی شهدا باشیم.

وی تاکید کرد: شهدا برای حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی رفتند و  حفظ یاد، نام و ادامه راه آنان ضروری است به همین دلیل باید ببینیم امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی از ما چه می‌خواهند؛ اگر به فریادهای رهبر معظم انقلاب توجه می‌شد، امروز با این مشکلات روبرو نبودیم.

وی تاکید کرد: مسئولان باید به توان مردم اعتماد داشته باشند زیرا تنها اعتماد به مردم کارساز است و هرگونه اعتماد به بیگانگان راه گم کردن است.

فرمانده پایگاه دریایی بوشهر گفت: حفظ نام و خاطره شهدا و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین هدف‌های برگزاری این یادواره است.

ناخدا یکم جعفر تذکر افزود: عزت و افتخار این نظام و مملکت مرهون خون پاک شهداست و باید قدردان شهدا و خانواده معظم آنان باشیم.

وی اضافه کرد: همه باید درس ایستادگی در برابر دشمن را از شهیدان بیاموزیم و تا زمانی که در برابر دشمن هستیم و از رهبر معظم انقلاب پیروی می‌کنیم، کشور آسیبی نخواهد دید.

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha