۹ آذر ۱۳۹۸، ۲۳:۱۱
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 83575164
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آسیب های اجتماعی در نقاط حاشیه نشین باید با آموزشهای مهارتی کم شود

قزوین - ایرنا- مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: آسیب های اجتماعی در نقاط حاشیه نشین را باید با برگزاری دوره های مهارتی دارای تقاضا در بازار کار کاهش داد.

مریم بیدخام شنبه شب در دیدار با مدیرکل فنی و حرفه ای استان و مجموعه معاونین و مدیران این اداره کل  با اشاره به این مهم که بیش از یک چهارم جمعیت استان را جوانان تشکیل می دهند،اظهار داشت: از این رو برنامه ریزی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت توانمند سازی و فراهم نمودن زمینه های اشتغال برای جوانان بسیار مهم و حائز اهمیت است.
بیدخام با تاکید بر اینکه توجه به مناطق آسیب پذیر و توانمندسازی آنها یک ضرورت است و در این راه می توان روی حوزه مهارت حساب ویژه باز کرد، افزود: هم افزائی میان اداره کل فنی و حرفه ای و سایر نهادها و دستگاههای اجرایی از قبیل اداره کل تعاون وکار و رفاه اجتماعی ، بهزیستی ،کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) ، بسیج و...در جهت ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان ضروری است.
وی در ادامه با اشاره به عملکرد خوب اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در سال گذشته و جذب اعتبارات ابلاغی سازمان اجتماعی کشور در خصوص توانمند سازی ساکنین مناطق حاشیه نشین استان خواستار پایش و اندازه گیری میزان اثر بخشی پروژه های اجرا شده و پیگیری وضعیت کنونی افراد آموزش دیده در این مناطق به لحاظ چگونگی استمرار فعالیت و جذب بازار کار شدند.
 وی اظهار داشت: در همین زمینه شناخت ویژگی های ساکنین مناطق حاشیه نشین از سوی اداره کل فنی و حرفه ای جهت برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی در این مناطق سودمند است.
وی با بیان اینکه توانمندسازی ساکنین محلات آسیب پذیر ضروری است،تاکید کرد: با مشارکت سازمانهای مردم نهاد استعداد یابی و آموزشهای هدفمند باید صورت گرفته و افراد آموزش دیده جهت حمایت و دریافت تسهیلات لازم مورد حمایت واقع شوند.
حجت الله امینی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قزوین نیز در این دیدار ضمن استقبال از همکاری با سایر نهادها در جهت برگزاری و برپایی دوره های آموزشی موثر در مناطق حاشیه نشین از انجام طرح مطالعاتی شناخت ظرفیت های کسب و کار در استان خبر داد.
 همچنین در ادامه این جلسه مباحثی در خصوص ضرورت تامین امنیت مکان استقرار تجهیزات در سکونت گاههای غیر رسمی، شناسائی  معتمدین محلی در مناطق حاشیه نشین و تامین تجهیزات بیشتر جهت برپائی کارگاهها و دوره های آموزشی در این مناطق بحث و تبادل نظر شد.

سرخط اخبار استان‌ها