۱۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۹
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 83573986
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۹۰ میلیارد ریال درآمد مالیاتی به شهرداری‌ و دهیاری های ایلام اختصاص یافت

ایلام - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: امسال از محل درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده ۲۹۰ میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های این استان اختصاص یافته است.

عزیزالله عباسپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان درآمد مالیاتی ۱۹۲ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال به شهرداری‌ها و مابقی آن جهت توسعه روستاها، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان به دهیاری‌ها اختصاص یافته است.

وی مالیات را زمینه‌ساز تامین منابع مورد نیاز دولت و ارائه خدمات مطلوب به مردم دانست و یادآور شد: عواید حاصل از مالیات، توسعه زیرساخت‌ها و امور زیربنایی استان را فراهم می‌کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام در خصوص مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت: طبق ماده ۲۱ قانون برنامه پنجم توسعه کشور، سه درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده وصول شده در هر شهرستان بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع می‌شود.

عباسپور اضافه کرد: شناسایی منابع جدید مالیاتی، بهینه‌سازی و شناسایی درآمدهای واقعی و ساماندهی معافیت‌های مالیاتی از اقدامات و راهکارهایی است که با هدف افزایش درآمدهای مالیاتی، اجرایی و عملیاتی شده است.

وی در خصوص بخشودگی‌های مالیاتی در استان نیز اظهار داشت: براساس بخشنامه سازمان امور مالیاتی کشور از دهم مرداد تا پایان مهرماه سال‌ جاری ۲ هزار و ۳۶۳ درخواست بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم اشخاص حقیقی و حقوقی استان توسط اداره‌کل امور مالیاتی ایلام پذیرفته شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام اضافه کرد: در این راستا ۵۲۹ میلیارد و ۴۲۳ میلیون ریال جرائم مالیاتی این استان در این مدت بخشوده شده است.

عباسپور افزود: درصد بخشودگی جرائم بعد از مهرماه تا پایان سال کاهش یافته و در صورت عدم پرداخت، بدهی مالیاتی قطعی شده و در صورت برخورداری از تسهیلات یاد شده تا پایان سال‌جاری توسط مودیان مالیاتی، این امکان در سال آینده برای آنان فراهم نخواهد بود.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام تاکید کرد: از ابتدای آبان‌ماه شرکت‌ها و کارگاه‌های تولیدی در استان فرصت دارند از بخشودگی ۹۸ درصدی جرائم استفاده کنند که در صورت تاخیر، هر ماه دو درصد جرائم قابل بخشش بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: مودیان مالیاتی که بابت عملکرد سال ۹۷ اصل مالیات را پرداخت کنند در صورتی‌که یک‌ماه از برگ ابلاغ برگ مالیات قطعی نگذشته باشد می‌توانند از بخشودگی صددرصد جرائم برای عملکرد سال ۹۷ استفاده کنند.

استان ایلام با ۵۸۰ هزار و ۱۵۸ نفر جمعیت دارای ۱۰ شهرستان، ۲۵ شهر و بیش از ۶۰۰ روستای دارای سکنه است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha