نماینده سازمان ملل: مذاکرات کمیته تدوین قانون اساسی سوریه بی‌نتیجه ماند

تهران- ایرنا- «گیر پدرسن» نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه، روز جمعه گفت که نشست کمیته تدوین قانون اساسی سوریه به دلیل عدم توافق در مورد دستور کار گفت‌ وگوها، بدون نتیجه پایان یافت.

به گزارش تارنمای سوئیس اینفو، پدرسن در ژنو به خبرنگاران گفت: ما تلاش کردیم تا به اجماع برسیم اما هنوز نتوانسته‌ایم به آن مرحله دست پیدا کنیم.
کمیته تدوین قانون اساسی سوریه ۳۰ اکتبر (هشتم آبان) با حضور ۱۵۰ هیأت نمایندگی کارش را در ژنو سوئیس آغاز کرد.
گروه کوچکتری با حضور ۴۵ نماینده دور نخستگفت‌ وگوها برای ترمیم قانون اساسی را انجام داد. پدرسن آن هنگام اظهار کرد که گفت‌ وگوها بهتر از آن چیزی بود که انتظار می‌رفت.
در کارگروه وابسته به کمیته قانون اساسی سوریه ۱۵ نماینده دولت سوریه، ۱۵ نفر از مخالفان دولت و ۱۵ تن دیگر از جامعه مدنی و مستقلان این کشور حضور دارند.
در دور نخست مذاکرات، دستور کار پیشنهادی هیأت نمایندگی دولت سوریه مورد تأیید قرار گرفت. این هیأت همچنین بر موضوعاتی چون مبارزه با تروریسم، از بین رفتن منابع طبیعی و محکومیت کشورهای حامی تروریسم تأکید کرد.
کمیته قانون اساسی سوریه دوشنبه هفته جاری دور دوم نشست‌های خود را با مشارکت هیأ‌ت نمایندگی دولت این کشور و دیگر هیأت‌ها در ساختمان سازمان ملل متحد در ژنو آغاز کرد.
پدرسن در خصوص دورم دوم نشست‌ها گفت: فعلاً امکان درخواست برای برگزاری کارگروه ۴۵ نفره وجود ندارد؛ زیرا توافقی در مورد دستور کار آن حاصل نشد.
این دیپلمات نروژی افزود که زمان برگزاری دور بعدی دیدار هیأت‌ها مشخص نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha