۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۹:۱۵
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83572899
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نشست توسعه گردشگری ایران و چین در پکن برگزار شد

پکن- ایرنا- نشست توسعه گردشگری ایران و چین روز پنجشنبه همزمان با سفر «علی اصغر مونسان» وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران در هتل مارکوپولو پکن برگزار شد.

به گزارش ایرنا در این نشست که با حضور نمایندگان بیش از ۱۰۰ شرکت حوزه گردشگری و تبلیغات دو کشور ایران و چین برگزار شد شرکت کنندگان راه های توسعه گردشگری میان دو کشور را بررسی کردند.

رییس هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران در این نشست گفت: با توجه به ظرفیت های چین از جمله خروج سالانه بیش از ۱۵۰ میلیون گردشگر از این کشور، امکان افزایش سهم ایران در این بازار وجود دارد و نشست امروز هم که با حضور ۶۰ شرکت بزرگ چینی برگزار شد با همین هدف بود.

ابراهیم پور فرج با اشاره به اینکه این نشست بیش از چهار ساعت طول کشید افزود: این نشست برای هر دو کشور مفید بود و توقع داریم با توجه به لغو یک طرفه ویزای ایران برای گردشگران چینی، سهم ایران از تعداد گردشگران چینی افزایش یابد.

رییس هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران یکی از دلایل پایین بودن تعداد گردشگران چینی در ایران را نداشتن شناخت کافی از فرهنگ،  تاریخ و طبیعت ایران عنوان کرد و گفت: برای معرفی ایران حدود ۵۰ شرکت چینی را به مدت ۱۱ روز به ایران دعوت خواهیم کرد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران عصر امروز پنجشنبه در راس یک هیات عالی رتبه وارد فرودگاه پکن شد.

شرکت در اجلاس بین المللی وزرای گردشگری تمدن های کهن در پکن، دیدار و ملاقات با وزیر فرهنگ و گردشگری چین، دیدار با وزیر گردشگری یونان و گفت و گوهای خبری با رسانه های چین از جمله «سی سی تی وی» تلویزیون دولتی چین و روزنامه های گلوبال تایمز و چاینا دیلی کالچر از جمله برنامه های مونسان در سفر به پکن است.

چین مهم‌ترین منبع تامین گردشگر در جهان است در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۱۵۰ میلیون چینی به خارج از مرزهای این کشور سفر کردند وزارت فرهنگ و گردشگری چین پیش‌بینی کرده است با تداوم رشد اقتصادی و افزایش درآمدهای سالانه شخصی، آمار سفر شهروندان این کشور به خارج از چین تا سال ۲۰۲۲ میلادی به ۱۷۸ میلیون نفر در سال برسد همچنین تخمین زده شده این گردشگران در مجموع حدود ۱.۲ تریلیون «یوان» هزینه کنند.

ایران از سال ۲۰۱۱ به فهرست مقاصد گردشگری چین وارد شد و از سال ۱۳۹۵ نیز سیاست‌ جذب گردشگران چینی را در دستور کار قرار داد در این راستا هیات وزیران اوایل تیرماه سال ۱۳۹۸ مصوبه لغو یک طرفه روادید با چین را صادر کرد و از ۲۵ تیرماه به اجرا در آمد بر اساس این مصوبه چینی ها به مدت ۲۱ روز بدون ویزا می‌توانند به ایران سفر کنند.

سال گذشته میلادی ۵۲ هزار و ۸۰۰ گردشگر از چین به ایران سفر کردند پیش بینی تهران این است که با لغو روادید شمار این گردشگران بسرعت افزایش یافته و در آینده ای نه چندان دور به یک میلیون نفر برسد و سفر  «علی اصغر مونسان»  وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران نیز با این هدف انجام شده است.

برچسب‌ها

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha