۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۸:۰۴
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 83571684
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل: سودان جنوبی توافق صلح را نقض کرده است

تهران- ایرنا- سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کرد: سودان جنوبی با استخدام نیروهای امنیتی جدید توافق صلح در این کشور نقض کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، سازمان ملل در بیانیه خویش اعلام کرد که امنیت ملی سودان جنوبی در حدود ۱۰ هزار نیروی امنیتی در راستای نیروهای تحت حمایت "سالوا کر" رییس جمهور این کشور استخدام کرده است که این اقدام بر خلاف توافق صلح است.  

کارشناسان سازمان ملل متحد که مسئولیت نظارت بر تحریم های سودان جنوبی را برعهده دارند، در گزارش خویش از اجرای آهسته توافق صلح که در سپتامبر (شهریور) ۲۰۱۸ برای پایان دادن به جنگ داخلی پنج ساله امضاء شد، ابراز نگرانی کردند.

در مدت جنگ داخلی پنج ساله در سودان جنوبی در حدود چهارصد نفر کشته شدند.

در گزارش کارشناسان سازمان ملل متحد آمده است: دولت سودان جنوبی علاقه چندانی به پیروی از روح توافق نامه های امنیتی ندارد و با اقدامات اخیر خود توافق صلح را به  به خطر می اندازد.

به دنبال انتقاد "ریک ماچار" رهبر مخالفین سودان جنوبی از اجرای کند توافقات امنیتی، آخرین فرصت تشکیل دولت ائتلافی نیز در ماه جاری در سودان جنوبی از دست رفت.

دولت آمریکا روز دوشنبه در پی شکست مذاکرات صلح در سودان جنوبی برای تشکیل دولت وحدت ملی، سفیر خود در جوبا را به واشنگتن فراخواند.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز در حساب توییتری خود اعلام کرد: در حالیکه مشغول ارزیابی مجدد رابطه خود با دولت سودان جنوبی هستیم، سفیر خود در سودان جنوبی را برای مشورت فراخواندیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha