کمک به اقشار آسیب‌پذیر، مسئولیت اجتماعی است

تهران- ایرنا- مدیرعامل موسسه توانبخشی رعد الغدیر گفت: بسیاری از صاحبان مشاغل، کارخانه ها و شرکت های خصوصی به جای کمک مستقیم به افراد و خانواده های کم برخوردار یا آسیب پذیر، ترجیح می دهند کمک های خود را از طریق موسسات عام المنفعه ای که شناخت بهتری از نیازهای این گروه ها دارند، برسانند. آنها از این راه هم جامعه هدفشان را در مسیری صحیح حمایت کرده و هم مسئولیت اجتماعی خود را انجام می دهند.

علی سلطان زاده، روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اشاره به اینکه مسئولیت اجتماعی یک صفت اخلاقی و انسانی است افزود: همچنین مسئولیت اجتماعی فطرت خدایی محسوب می شود و هر انسانی وظیفه دارد که به همنوعان خود کمک کند.

مدیرعامل رعد الغدیر با بیان اینکه کار وقف از دیرباز تاکنون در فرهنگ کشور ما ریشه دوانده و وجود داشته است، تصریح کرد: کسی که به مسئولیت اجتماعی خود می پردازد، منافع آن را در زندگی خودش نیز خواهد دید.

وی اضافه کرد: حدود ۸۰ سال پیش تعداد کارخانه ها و مشاغل کمتر از امروز بود. در نتیجه خیران نیز محدود بودند و گاهی اموال خود را در راه امر خیر وقف می کردند اما امروز و به ویژه در جوامع صنعتی صاحبان مشاغل در تلاش هستند تا در قبال کارمندان و کارگرانی که شرایط خوبی ندارند یا کم برخوردار هستند، احساس مسئولیت کرده و در قبال آنها کارهای خیرخواهانه انجام دهند و به نوعی حمایتشان کنند.

سلطان زاده ادامه داد: برای مثال از هر ۱۰۰ کارگر مشغول به کار در یک کارخانه، حدود ۱۰ نفر از آنها فرزند معلولی دارند که نیاز به مراقبت های توانبخشی دارد.

مدیرعامل رعدالغدیر تاکید کرد: در این میان خیلی از صاحبان مشاغل، کارخانه ها و شرکت های خصوصی به جای کمک مستقیم به این کارگران و فرزندانشان، ترجیح می دهند کمک خود را از طریق موسسات عام المنفعه ای که به این خانواده ها خدمات اجتماعی و حمایتی می دهند، برسانند.

وی افزود: خیلی از موسسات خیریه مثل انجمن ها و سمن ها یا مثلا موسسات توانبخشی که در امر حمایت از افراد دارای معلولیت فعالیت می کنند، با شناختی که از جامعه هدفشان داشته و سال ها در این امر فعالیت کرده اند، بهتر و موثرتر می توانند اقدام کرده و به این افراد یاری برسانند. در نتیجه صاحبان مشاغل از این راه هم مسئولیت اجتماعی خود را انجام داده اند و هم نفع این کار را در زندگی شخصی شان خواهند دید.  

مدیرعامل رعد الغدیر با اشاره به اینکه برای حل مشکلات نیازمندان و خانواده های کم برخوردار به تنهایی نمی شود کاری از پیش برد، بیان کرد: در حال حاضر در این بحران اقتصادی اگر خیرین و خیریه ها نبودند مشکلات جدی و آسیب زایی دامن گیر نیازمندان جامعه می شد. از این رو بهتر است همه به کمک هم برای حل معضلات جامعه قدم برداریم.

1834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha