۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۰۳
کد خبر: 83566547
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ورود گردشگران خارجی به کرمان ۱۶ درصد افزایش یافت

کرمان - ایرنا - به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ۲۳ هزار گردشگر خارجی در ۶ ماه نخست سال جاری به این استان وارد شده که نسبت به مشابه سال گذشته رشد ۱۶ درصدی داشته است.

فریدون فعالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اغلب گردشگران خارجی استان کرمان از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، هلند، اسپانیا و چین هستند که بیشترین بازدید را از جاذبه های گردشگری شهر کرمان، بیابان لوت، ارگ بم، راین، روستای دستکند میمند و باغ شاهزاده ماهان داشتند.

وی با اشاره به لزوم تبلیغات و معرفی جاذبه های گردشگری استان کرمان بیان کرد: همچنین در ۶ ماه ابتدایی سال جاری ۱۲۳ هزار و ۴۵۰ نفر گردشگر داخلی به این استان سفر کرده و از جاذبه های طبیعی و تاریخی دیدن کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی استان کرمان اظهار داشت: تاکنون ۳۶۲ واحد بومگردی در استان کرمان مجوز دریافت کرده اند که از این حیث رتبه برتر کشور را داریم و در نیمه نخست امسال هشت واحد دیگر در استان افتتاح شده است.

وی با اشاره به نظارت کامل بر واحدهای بومگردی استان کرمان تصریح کرد: اولویت در کیفیت بخشی این اقامتگاهها است و سعی داریم با آموزشهای لازم به مدیران استانداردها رعایت شوند.

فعالی گفت: برای توسعه گردشگری استان کرمان فراهم آوردن زیر ساخت ها ضروری است و در ۶ ماه نخست سال ۹۸ تعداد ۱۰ مجوز تاسیسات گردشگری در استان کرمان صادر شده و با ۱۰ طرح نیز موافقت اصولی انجام پذیرفته است.

وی با اشاره به افزایش سرمایه گذاری در حوزه گردشگری کرمان بیان کرد: در حال حاضر ۹۳ پروژه با حجم سرمایه گذاری یک هزار و ۶۶۵ میلیارد و ۸۱۷ میلیون تومان در بخش های مختلف در حال انجام است که با اتمام آنها تحول بزرگی در صنعت گردشگری کرمان رخ می دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: اشتغالزایی در صنعت گردشگری کم هزینه و سهل است و با توجه به شرایط اقتصادی و ترحیم ها جایگزین مناسبی برای درآمدهای نفتی است و در نیمه نخست سال جاری ۴۵۰ اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در این بخش انجام شده است.

وی بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان آماده پرداخت تسهیلات برای حمایت از سرمایه گذاران این بخش است و در سال گذشته، ۳۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

فعالی اظهار داشت:  تابستان امسال نیز هفت بازارچه موقت صنایع دستی در استان کرمان برگزار شده که نسبت به تابستان سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

استان کرمان با هفت اثر ثبت جهانی، ۷۰۰ اثر ملی و حدود هفت هزار جاذبه طبیعی و تاریخی از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی محسوب می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha