۳۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 83563938
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: حل دغدغه‌های گلستان به گفتمان جدید نیاز دارد

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: حل دغدغه‌های فراروی استان نیازمند بهره‌مندی از گفتمان‌های جدیدی است که یکی از آن‌ها سرمایه‌گذاری در حوزه مطالعه و کتاب‌خوانی است .

هادی حق شناس امروز پنجشنبه در آیین تجلیل از فعالان کتاب و کتابخوانی گلستان در گرگان اظهار داشت: راه حل بسیاری از مشکلات در کتابخوانی نهفته است و باید با مطالعه به تحلیل های عمیق و ارزشمند دست پیدا کنیم.

وی بیان کرد: ضرورت دارد طرح گفتمان و رویکردهای جدید برای حل چالش های استان مدنظر برنامه ریزان بگیرد که تحقق این امر بسته به توسعه کتابخوانی است.

استاندار گلستان افزود: هیچ ابزاری نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد زیرا کتاب، عمق و دید سالمی به فرد می‌دهد که به وسیله آن می تواند استفاده بهینه و صحیحی از هر امکان دیگری از جمله فضای مجازی داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که شهرداری های استان با اختصاص نیم درصد درآمد خود به کتاب و کتابخوانی، بیش از همیشه به رونق کتابخانه ها در گلستان کمک کنند.

 استاندار گلستان یادآور شد: ۴۶ هزار گلستانی در کتابخانه های استان عضویت دارند و قریب به ۶۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه های استان موجود است که با توجه به جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری استان این ارقام کم است و باید با روش های مختلف از طریق دستگاه های فرهنگی رشد یابد.

  استان گلستان ۶۴ کتابخانه عمومی و ۱۸ کتابخانه مشارکتی دارد.

 در این مراسم از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی استان و همچنین خانواده شهیدان خدمت احمد عبدالحسینی و نازمحمد خالقی و تعدادی از فعالان حوزه کتاب گلستان تقدیر شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha