۲۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۴۹
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 83562947
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بکارگیری و اشتغال آسیب دیدگان اجتماعی نیازمند تغییر نگاه

زنجان – ایرنا - رئیس کل دادگستری استان گفت: منشا بروز بخش قابل توجهی از بزه‌ها، نبود کار است و تغییر باور و نگاه نسبت به بکارگیری افراد آسیب دیده در واحدهای تولیدی، گامی موثر در مهار آسیب‌های اجتماعی است.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز چهارشنبه در جمع شماری از کارآفرینان استان با بیان اینکه فراهم شدن بستر اشتغال زایی در جامعه در گرو کارآفرینی است، افزود: وظیفه دستگاه های اجرایی و حاکمیتی شناسایی کارآفرینان وحمایت ازآنان است ولی در استان زنجان کارآفرین های زیادی هستند که سراغشان نرفته ایم.

وی به ضرورت رفع موانع پیش روی کارآفرینان تاکید کرد و اظهار داشت: انتظار کارآفرینان این است که اگر کمکی نمی شود دست کم مانعی بر سر راه فعالیت آنان ایجاد نشود.

حجت الاسلام صادقی نیارکی خطاب به کارآفرینان استان گفت: هر جا تشخیص دادید در تسهیل امور نیاز به حضور دستگاه قضایی است، ما از کمک دریغ نخواهیم کرد.

ویی اظهار داشت: برای حمایت از تولیدکنندگان و تحقق رونق تولید، ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان تشکیل شده است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی تصریح کرد: در این شرایط باید با کمک هم به سمت ایجاد اشتغال واقعی و رفع بیکاری واقعی حرکت کنیم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان به موضوع بکارگیری آسیب دیدگان اجتماعی و زندانیان آزاد شده در واحدهای تولیدی و صنعتی اشاره کرد و اظهار داشت: نباید افرادی که دچار لغزش شدند از جامعه طرد شوند، بکار گیری چینین افرادی باعث می شود تا شاهد انبارداری در زندان ها نباشیم.

وی به لزوم تغییر نگاه پیرامون بکارگیری آسیب دیگان اجتماعی اشاره کرد و گفت: باید دست این افراد را بگیریم چرا که کسی که در مرحله سقوط قرار گرفته برای نجات باید کمکش کرد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور پرشور و حماسی مردم زنجان در راهپیمایی حمایت از مواضع رهبر معظم انقلاب و محکومیت آشوبگران اشاره کرد و گفت: در این خصوص زنجان چراغ اول را در کشور روشن کرد و باید به این بصیرت و هشیاری مردم استان ببالیم.

وی اظهار داشت: در اعتراضات شهروندان زنجانی به موضوع اصلاح قیمت بنرین شعارهای ساختار شکنانه ای شنیده نشد.

دکتر علیرضا نبی از کارآفرینان نمونه کشور نیز در این گردهمایی در سخنانی به موضوع بکارگیری زندانیان آزاد شده در واحدهای تولیدی پرداخت و گفت: بر اساس آمارهای موجود ۶۷ درصد  مرتکبین جرائم غیرعمد با جرائم عمد دوباره به زندان بازمی گردند و این نشان می دهد که نباید نسبت به این افراد بی توجه باشیم.

وی اظهار داشت: امروز ماهانه حدود۴۰ هزار نفر در کشور از زندان ها آزاد می شوند و این افراد نیازمند حمایت هستند.

این کارآفرین نمونه کشور ابراز امیدواری کرد: با توجه و همت کارآفرینان استان زنجان، این استان به یکی از استان های بدون زندانی بیکار تبدیل شود.

رفع معضل بیکاری در گرو توسعه و ترویج کارآفرینی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز در این همایش با بیان اینکه امروز شرایط خاصی در بازار کار حاکم است و سالانه یک میلیون جویای کار به شمار کارجویان در کشوراضافه می شود، گفت: با وجود محدودیت های بخش دولتی و عمومی برای برای جذب افراد، تنها را ه برون رفت از معضل بیکاری توسعه و ترویج کارآفرینی است.

محمدرضا یوسفی افزود: براساس گزارش مرکز آمار ایران، استان زنجان با میزان بیکاری ۵.۱ درصد، پایین ترین نرخ بیکاری را در کشور دارد.

وی به مجموع اقدامات انجام شده برای حمایت از واحدهای تولیدی در استان  اشاره کرد و اظهار داشت: در شرایط کنونی، نه تنها هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل نشده است بلکه شمار قابل توجهی از واحدها نیز که در سال های گذشته دچار تعطیلی شده بودند، دوباره به چرخه فعالیت بازگشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه اندازی مجمع خیرین کارآفرین دراین استان خبرداد و گفت: هدف این مجمع توسعه و ترویج کارآفرینی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha