۲۹ آبان ۱۳۹۸، ۹:۴۴
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 83562173
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هرگونه پیامک در خصوص یارانه و طرح حمایتی جعلی است

خرم‎آباد – ایرنا – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  لرستان گفت: با توجه به اینکه هیچ پیامکی در خصوص یارانه و طرح حمایت معیشتی از سوی وزارت تعاون ارسال نمی شود، هرگونه پیامک ارسالی برای مردم، جعلی و غیرقابل اعتماد است.

علی آشتاب روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فرایند پرداخت به مشمولان طرح حمایت معیشتی دولت تا هفته آینده ادامه دارد و هیچگونه پیامکی مبنی بر شمول ، قطع و ثبت نام یارانه یا طرح حمایتی برای هموطنان ارسال نمی شود.

وی ادامه داد:  بر اساس اطلاعیه ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی، مبالغ تعیین شده تا پایان روز شنبه ۲ آذر ماه به حدود ۶۰ میلیون نفر معادل ۷۰ درصد جمعیت کشور پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد:.  پس از این تاریخ، افرادی که مشمول طرح  حمایتی نشده اند می توانند مراتب استحقاق خود را با ارسال شماره ملی سرپرست خانوار از طریق شماره‌گیری #۶۳۶۹* اعلام نمایند که شماره تلفن همراه، باید به نام سرپرست خانوار باشد.

 آشتاب ادامه داد: پس از رسیدگی و بررسی استطاعت مالی متقاضیان و تایید استحقاق آنان، اقدام لازم برای واریز وجه صورت خواهد گرفت.

 وی با اشاره به تداوم اطلاع رسانی از طریق رسانه ها تاکید کرد:‌ افراد از هرگونه مراجعه حضوری و تماس تلفنی به این اداره کل در شهرستان ها و سازمان هدفمندی یارانه‌ها خودداری نمایند.

بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه ۲۴ آبان بنزین برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه بندی شد و براساس اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر سه هزار تومان خواهد بود، همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده‌است.

کمک معیشتی دولت برای خانوار پنج نفر و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان در نظر گرفته شده و به خانوار یک نفره  نیز۵۵ هزارتومان اختصاص یافته است.

سازمان برنامه و بودجه کشور پیش از این اعلام کرده بود که سهم خانوار دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانوار سه نفره ۱۳۸ هزار تومان و خانوار چهار نفره ۱۷۲ هزارتومان است. 

به گفته سخنگوی دولت کارگران، بازنشستگان، معلمان، نیروهای تامین اجتماعی، عشایر و افراد وابسته به صندوق‌ها و حقوق‌بگیران ثابت مشمول دریافت یارانه نقدی هستند. 

نکته مورد توجه این است که طرح حمایت معیشتی دولت، ارتباطی به یارانه ماهیانه ندارد، و یارانه آبان نیز در ۲۶ ماه جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و واریز یارانه جدید برای خانوارها که از دیشب شروع شده تا دوم آذرماه ادامه دارد. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha