راهکار مقابله با توطئه دشمن وحدت است

آستارا - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: دشمنان برای تفرقه مسلمانان جهان برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنند و تنها راهکار مقابله با توطئه‌ها، وحدت جهان اسلام است.

آیت الله سید حسن عاملی شامگاه دوشنبه در جشن هفته وحدت در مسجد جامع شهر لوندویل آستارا افزود: کسانی که بر خلاف دستور قرآن در دین اسلام اختلاف به وجود می آورند، مشرک هستند و باید با این گونه افکار انحرافی مقابله شود.

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: وهابیت و داعش، آفت جهان اسلام است و آمریکا با همکاری صهیونیسم و پرورش گروهک های تروریستی قصد پایمال کردن کرامت انسان را دارد و اتحاد مسلمانان ضرورتی غیر قابل انکار است.

وی بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) از بدو تولد از جایگاه رفیعی برخوردار بود و علت آن، رسالت ایشان در تربیت و هدایت امت به راه مستقیم بود و یادگیری سنت نبوی در همه زمان ها ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: عبادت جمعی، برای مومنان سفارش شده است و خداوند، حج را برای تکامل انسان قرار داد و برانگیختن پیامبران برای هدایت بشر، نشانه لطف و محبت الهی است.

حجت الاسلام علی رضا بنی پولاد امام جمعه اهل سنت روستای بابا حسن لوندویل نیز در این آئین گفت: بدون شک، اتحاد مسلمانان مانع تحقق هدف های شوم دشمنان می شود و این امر باید با استفاده از همه ظرفیت های جامعه اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: راه اندازی تفکر شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی، از توطئه های جدید معاندان اسلام است و مسلمانان به عنوان پیروان امت پیامبر (ص)، باید به این توطئه ها آگاه باشند.

قرائت شعر، مولودی خوانی در وصف فضایل پیامبر اسلام (ص) و توزیع میوه و شیرینی از بخش های دیگر این آئین بود.

۱۲تا ۱۷ ربیع الاول به مناسبت ایام سالروز ولادت حضرت محمد (ص) هفته وحدت مسلمانان است.

بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و حدود ۱۷ درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکیل داده است.
 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha