۱۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۲۰
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 83544828
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مشکل راه روستای گردشگری اوان الموت همچنان ادامه دارد

قزوین - ایرنا - ساکنان روستای گردشگری اوان الموت در قزوین، راه‌های ارتباطی به این روستا را نامناسب دانسته و از مسئولان استانی خواستار رسیدگی فوری شدند.

دهیار روستای گردشگری اوان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون بیش از ۳۸ مرتبه با مسئولان استان در حوزه‌های مختلف نامه‌نگاری شده و مطالبات مردم این منطقه را تشریح کرده‌ایم، اما مردم این روستا همچنان به شورا و دهیاری مراجعه کرده و از بی‌تفاوتی دستگاه‌های ذیربط در این رابطه گله‌مند هستند.

مرتضی طاهری تصریح کرد: راه روستایی اوان به عنوان یکی از ۱۵ روستای هدف گردشگری قزوین به چهار کیلومتر آسفالت نیاز دارد که متاسفانه با وجود اجرای عملیات زیرسازی آن از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در گذشته، به علت بلاتکلیفی این پروژه بارش برف و باران باعث تخریب زیرسازی این جاده نیز شده است.

وی، روستای اوان را یکی از مناطق نمونه گردشگری در سطح استان و کشور دانست و اظهار داشت: برای تسهیل و رونق صنعت گردشگری منطقه و همچنین تحقق شعار قزوین، نزدیکترین مقصد گردشگری باید اقداماتی را انجام دهیم که گردشگر با ایمنی و خیال آسوده به این مناطق سفر کند.

طاهری به احداث دیوار مالون (نگهدارنده در مقابل ریزش کوه) در راه روستایی اوان به سمت زواردشت اشاره و یادآور شد: با وجود تخصیص اعتبار سه میلیارد ریالی برای احداث این پروژه، متاسفانه با گذشت تنها یک ماه، دیوار آن تخریب و هیچ اقدامی نیز برای ترمیم و بازسازی آن صورت نگرفته است.

دهیار روستای اوان خاطرنشان کرد: با توجه به حجم انبوه تردد سالانه خودروهای گردشگری و روستایی منطقه در این مسیر و همچنین تخصیص اعتبارات تجهیز و نگهداری این جاده، به نظر می‌رسد چنین راه‌های مهم ارتباطی بیش از سایر نقاط نیازمند توجه و رسیدگی از سوی دستگاه‌های ذیربط باشد.

روستای اوان واقع در بخش رودبار الموت شرقی قزوین واقع شده و به عنوان روستای نمونه هدف گردشگری در فاصله ۸۰ کیلومتری از شمال مرکز استان قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha