شبی که برق چشم‌های برنابئو «کریم» را اغوا کرد

تهران- ایرنا- از اولین باری که «کریم بنزما» حضور در لیگ قهرمانان اروپا را در سانتیاگو برنابئو تجربه کرد، ۱۴ سال می‌گذرد.

مرد فرانسوی در حالی که تنها ۱۷ سال داشت در نوامبر ۲۰۰۵ به همراه لیون راهی مادرید شد اما هیچکس توجه زیادی به وی نمی‌کرد.

 بنزمای جوان متوقف شدن کهکشانی‌ها را در آن بازی مرحله گروهی توسط «جونینیو پرنامبوکانو»، «فلورنت مالدورا» و «جان کریو» از روی نیمکت نظاره‌گر بود.

۲ هفته بعد، او نخستین بازی حضور خود را در لیگ قهرمانان در دیدار مقابل روزنبُرگ تجربه کرد و فرداشب (چهارشنبه) در حالی خط حمله سفیدپوشان را مقابل گالاتاسرای رهبری می‌کند که تاکنون در پیراهن کهکشانی‌ها چهار بار فاتح این تورنمنت بزرگ شده است.

البته بنزما در آن شب برنابئو را دست خالی ترک نکرد؛ در واقع یک پیراهن امضا شده توسط اسطوره‌اش یعنی «رونالدو نازاریو» دریافت کرد؛ کسی که در آن دیدار توسط «واندرلی لوگزامبورگو» سرمربی وقت رئال مورد استفاده قرار نگرفت.

در حقیقت، «ژان میشل آئولا» رییس باشگاه لیون کسی بود که از «فلورنتنیو پرز» خواست تا پیراهن رونالدو را به جوان مستعد لیون بدهد.

بنزما در این خصوص اظهار داشت: شب فراموش نشدنی بود و بی‌اندازه خوشحال بودم؛ آن شب پیش از ترک ورزشگاه مطئن بودم و با خود گفتم که یک روز اینجا (برنابئو) بازی خواهم کرد.

«جرارد هولیر» سرمربی وقت لیون در آن شب از بنزما استفاده نکرد و این در حالی بود که از هر سه تعویض خود هم استفاده کرد.

از آن شب به بعد، بنزما به یک نام شناخته شده در لیگ قهرمانان بدل شد؛ او از فصل ۲۰۰۹ – ۲۰۱۰ به بعد تاکنون در ۱۴ فصل در لیگ قهرمانان بازی کرده است.

بنزما با ۱۱۳ حضور در این تورنمنت، پنجمین بازیکن با بیشترین تعداد حضور در لیگ قهرمانان است و «کریستیانو رونالدو» (۱۶۷)، «لیونل مسی» (۱۳۶)، «جیان لوئیجی بوفون» (۱۳۰) و «سرخیو راموس» (۱۱۹) به ترتیب در رتبه های اول تا چهارم جای دارند.

در فهرست گلزنان نیز بنزما با ۶۰ گل به طور مشترک با «روت فن نیستلروی» در جایگاه چهارم جای دارد و رونالدو با ۱۲۷ و مسی با ۱۱۲ گل با اختلافی فاحش بالاتر از همه گلزنان قرار دارند.

تنها رونالدو با پنج قهرمانی، بالاتر از بنزما جای دارد و مرد فرانسوی به همراه ۱۰ نفر از هم‌تیمی‌های خود در رئال، مسی و «جرارد پیکه» چهار بار این تورنمنت معتبر را فتح کرده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha