۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۱۲
کد خبر: 83029599
T T
۰ نفر

داستان «مسخ» بنزما؛ از گربه اي چاق تا پلنگي قبراق

۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۱۲
کد خبر: 83029599
داستان «مسخ» بنزما؛ از گربه اي چاق تا پلنگي قبراق

تهران - ايرنا - يك رسانه اسپانيايي نوشت: «كريم بنزما» مهاجم فرانسوي تيم رئال مادريد پس از اردوي آمادگي پيش فصل به شكلي معجزه آسا به ايده آل ترين فرم ممكن رسيده است و تناسب اندام او به قدري محسوس است كه ما را به ياد داستان مشهور «مسخ» مي اندازد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا، روزنامه «آ. اس» در گزارش خود آورده است: بنزما در آغاز فصل 2018 – 2019 لاليگا روند گلزني بي سابقه اي را شروع كرده و در 5 بازي رسمي 4 گل به ثمر رسانده است، اين در حالي است كه او در فصل گذشته در برهه اي مشابه تنها يك گل به نام خود ثبت كرده بود.
تغييرات بنزما او را كاملا به شخص ديگري تبديل كرده است و شايد بهترين توضيح براي اين تحول رفتن «كريستانو رونالدو» از سانتياگو برنابئو باشد، به عبارت ديگر مهاجم فرانسوي از سايه سنگين فوق ستاره پرتغالي بيرون آمده است، او كه در طول مدت 9 سال حضور خود در رختكن سفيدپوشان اصطلاحا به بحثي دردسر ساز براي تيم تبديل شده بود و با تمايلش براي اضافه وزن تحرك نامحسوسي داشت حالا با كوچ رونالدو به يك بازيكن سرعتي و دردسر ساز براي مدافعان تغيير وضعيت داده است.
بنزما روز 16 جولاي در آغاز تمرينات پيش فصل رئال تحت هدايت «يولن لوپتگي» تازه وارد و بدون حضور دوست هموطن خود يعني «زين الدين زيدان»، با بدني آماده و ايده آل در تمرينات اين تيم حضور پيدا كرد.
در واقع تغييرات ظاهري او به اندازه اي بود كه حتي خودش را مغرور كرده بود و تصاويرش از تعطيلات و عكس هايي كه مشخصا به اندام اصطلاحا «سيكس پك» وي اشاره داشت، فضاي مجازي را منفجر كرد.
از سال 2010 و بعد از تنش هاي پيش آمده با «خوزه مورينيو» سرمربي اسبق كهكشاني ها، مشكلات زيادي براي او پيش آمد كه اكثرا با موضوع اضافه وزنش رابطه مستقيم داشت بطوريكه «لورن بلان» سرمربي وقت تيم ملي فرانسه در آن سال ها هم با اشاره به اضافه وزن «3 كيلوگرمي» بنزما از وي انتقاد كرده بود.
مهاجم كهكشاني ها در فوريه 2015 براي كنترل كردن وضعيت نابسامان فيزيكي خود تلاش بيشتري كرد و با استفاده از كمربندهاي لاغري و الكتريكي تا اندازه اي به نتيجه رسيد اما 2 سال بعد و همزمان با دوران حضور «زيزو» روي نيمكت سفيدپوشان بار ديگر از رسيدن به فرم ايده آل خود دور شد.
با اين حال، «اسكار كارو» مردي كه به عنوان مربي بدنساز توسط لوپتگي به تيم معرفي شد؛ از نخستين روز حضورش در سانتياگو برنابئو وجود «ژني مرغوب» را در مهاجم خسته آن روزهاي رئال تشخيص داد و توجهات و رسيدگي هاي او، حالا بنزماي مسخ شده را كه در ايده آل ترين فرم دوران فوتبالي خود به سر مي برد، به يكي از اركان موفقيت تيم تحت هدايت لوپتگي بدل كرده است.
ورزشي**3991**1597

سرخط اخبار ورزش