کاشت ۱۰۰ هزار اصله نهال در دره گردو اراک هدف‌گذاری شد

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: ۱۰۰ هزار اصله نهال با هدف تقویت بنیه گردشگری استان، تا پایان امسال در دره گردوی اراک کشت می‌شود.

سید «علی آقازاده» روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از دره گردوی اراک در گفت و گو با ایرنا افزود: کشت این گیاهان در راستای حفظ و افزایش ظرفیت‌های گردشگری، حفظ منابع آبی، جلوگیری از فرسایش  و افزایش سطح سفره های زیر زمینی این منطقه انجام می شود.

وی ادامه داد: ۱۹ هزار اصله نهال از ابتدای سال جاری تا کنون توسط اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی در دره گردوی اراک کاشته شده و ۳۰ هزار اصله از محل اعتبارات ملی و ۵۰ هزار اصله از محل اعتبارات استانی تا پایان امسال در این منطقه کاشته می شود.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در کنار منابع طبیعی در کاشت این نهال ها تلاش کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۱۹ هزار اصله نهال از ابتدای سال جاری تا کنون توسط این اداره کل در دره گردوی اراک کاشته شده و کاشت ۸۰ هزار اصله نهال با همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه استان از محل اعتبارات ملی و استانی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

«عبدالحسین محمدی» افزود: عملیات اجرایی ساخت ۶ هزار متر مکعب مخزن ذخیره سازی آب برای تامین آب مورد نیاز این درختان در منطقه دره گردوی اراک آغاز شده و امید است با هماهنگی مدیران استانی زمینه افزایش این ظرفیت در منطقه فراهم شود.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha