۱۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 2199
کد خبر: 83541722
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۳۰۰ هزار قطعه طیور بومی در روستاهای زنجان واکسینه می‌شوند

زنجان – ایرنا – مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: واکسیناسیون ۳۰۰ هزار قطعه طیور بومی در سطح روستاهای این استان از سوی اکیپ‌های دامپزشکی به صورت رایگان آغاز شده است.

محمدباقر حاج کاظمی  روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیوکاسل بیماری ویروسی و یکی از مهم‌ترین بیماری‌های پرندگان است که گله‌های بسیاری از جوجه‌های گوشتی در صورت عدم واکسیناسیون درگیر این بیماری می‌شوند.

وی تاکید کرد: علائم نیوکاسل با توجه به نوع ویروس، میزان سلامتی و سن پرنده و گونه میزبان متفاوت است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان، علائم این بیماری را شامل نشانه‌های تنفسی از قبیل تنگی نفس و سرفه، نشانه‌های عصبی چون افسردگی، بی‌اشتهایی، افتادن بال‌ها و فلجی، گیج خوردن سر و گردن، به دور خود چرخیدن، لرزش، تورم چشم و گلو، اسهال آبکی و سبزرنگ و ناهنجاری و کاهش تخم در پرندگان تخم‌گذار ذکرکرد.

حاج کاظمی اظهار داشت: مبارزه علیه این بیماری در سطح روستاهای استان زنجان تا پایان آبان امسال در مناطق پرخطر به پایان می رسد.

 وی تاکید کرد: اجرای موفق این طرح نیازمند همکاری روستاییان با دامپزشکی استان زنجان است اما برخی از آنها همکاری لازم را ندارند.

وی با بیان اینکه نیوکاسل یک بیماری شایع در بین طیور کشور و استان است، تصریح کرد: به شرط انجام واکسیناسیون هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد و اقدامات پیشگیرانه به طور مستمر انجام می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: واکسیناسیون این بیماری در کشور به طور مداوم در طیور صنعتی انجام می شود.

 به گزارش ایرنا، بیماری نیوکاسل از بیماری های بومی کشور و استان زنجان است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha