رشد ۱۰۰ درصدی آثار ارسال شده به جشنواره خشت طلایی تهران

تهران- ایرنا- رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از رشد ۱۰۰ درصدی آثار ارسال شده به چهارمین جشنواره خشت طلایی نسبت به دوره پیشین آن خبر داد.

غلامحسین محمدی روز شنبه در آئین چهارمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران توضیح داد: این جایزه در راستای ایجاد شهرهای هوشمند، تاب‌آور و زیست پذیر شکل گرفته که در هفت محور از جمله معماری، تاب آوری، میراث و بازآفرینی برگزار شد.

وی ادامه داد که برای اولین بار ١٩٧ پروژه از داخل کشور و ٣٢٢ پروژه از ٢٧ کشور دنیا موفق به ارسال آثار شدند که شاهد رشد ١٠٠ درصدی ارسال آثار بودیم.

وی با بیان اینکه در هر محور ٣ اثر برگزیده شدند گفت: در مجموع ٢١ اثر بعنوان پروژه برتر و ٢١ اثر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

محمدی با بیان این که این جایزه با هدف ارتقای کیفیت زندگی و توسعه ارتباطات تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران با هدف گسترش تعاملات مثبت واثربخش با سایر کشورها، همکاری های بین الملل و منطقه ای را در دستور کار قرار داده است.

شعار امسال جایزه جهانی خشت طلایی تهران ایجاد شهرهای هوشمند، تاب‌آور زیست‌پذیر برای همه است.  

روز جهانی شهرها در سال ۲۰۱۳ بر اساس پیشنهاد کمیته اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان ملل به منظور همکاری بیشتر شهرهای مختلف جهان برای تقویت زیرساختهای شهری حکمرانی محلی و مدیریت شهری و سایر زمینه‌های حیاتی برای مقابله با عواقب تغییرات شهرنشینی در جوامع مختلف انتخاب شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha