۱۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 2166
کد خبر: 83538380
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعامل دستگاه‌ها و مشارکت مردم برای ترویج وقف ضروری است

دزفول - ایرنا - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شوش بر لزوم احیا، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و گفت: تحقق این مهم نیازمند تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی و مشارکت بیش از پیش مردم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد حسن پورنعمت روز شنبه در آیین نواختن زنگ وقف در دبیرستان دخترانه شاهد شوش افزود: دانش آموزان بهترین و مؤثرترین سفیران و راویان ترویج، اشاعه و گسترش فرهنگ وقف در جامعه هستند که می توانند این رسالت و سنت الهی و اسلامی را در جامعه ترویج دهند.  

وی با بیان اینکه موقوفات می‌توانند در تمام بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذار باشند، ادامه داد: نیازهای جامعه باید در وقف سنجیده شوند تا براساس آن بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.  

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شوش نیز  وقف را یکی از تاثیرگذارترین خیرات و صدقات دانست و اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) بر این امر خیر تاکید داشتند علاوه بر آن وقف در دیگر ادیان توحیدی نیز دیده می شود.

عبدالحسن آل کثیر ادامه داد: برای تشویق مردم به امر خیر باید در مرحله نخست نظام اعتقادی، ذهنی، فکری و اندیشه نسبت به برخی مسائل اجتماعی بر مبنای توحید، قرآن و اسلام تنظیم شود.

وی گفت: انفاق و احسان باید از چیزی که انسان بیشترین دلبستگی را به آن دارد انجام شود که بالاترین نوع احسان و انفاق، وقف است.

زنگ وقف روز شنبه به مناسبت گرامیداشت هفته وقف در مدارس شهرستان شوش به صدا در آمد.

بیش از ۳۹۸ موقوفه در شهرستان شوش وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha