گونه‌های گیاهی و جانوری سبلان حفاظت می‌شوند

۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۰۹
کد خبر: 83535566
گونه‌های گیاهی و جانوری سبلان حفاظت می‌شوند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از اجرای برنامه‌های مدون برای حفاطت از گونه‌های گیاهی و جانوری سبلان خبر داد.

سعید شهند روز چهارشنبه در بازدید از مناطق و زیستگاه‌های کوهستان سبلان در مشگین‌شهر افزود: اثر طبیعی ملی سبلان از نظر وجود گونه‌های گیاهی و جانوری جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد و لازم است گشت و کنترل و فعالیت محیط‌بانان در این منطقه دو چندان باشد.
وی با قدردانی از محیط‌بانان که با حضور شبانه‌روزی در مناطق تحت مدیریت در راستای حفظ و امنیت حیات وحش تلاش می‌کنند، اظهار کرد: همه تلاش خود را برای رفع مشکلات محیط زیست استان به ویژه محیط‌بانان به کار خواهیم بست.
او افزود: اثر طبیعی ملی سبلان گونه‌های باارزشی از جمله پرندگان، کبک دری و خرس قهوه‌ای دارد که باید از آنها حفاظت شود.

شهند همچنین بیان کرد: اردبیل از استان‌های مطرح در مقصد گردشگری است و باید با حفظ محیط‌ زیست ظرفیت گردشگری آن را بالا ببریم زیرا گردشگر به جایی می‌رود که سلامت و پاکیزگی حاکم باشد و به همین منظور برای حفظ محیط‌ زیست و حل و کاهش مشکلات بیش از گذشته به مشارکت سازمان‌های مردم نهاد نیاز است.

اثر طبیعی ملی سبلان با داشتن گونه‌های ارزشمند گیاهی و جانوری جزء بهترین زیستگاه‌های کشور از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری است که در محدوده ارتفاع ۳۶۰۰ متر به بالا به وسعت ۶۶۴۳ هکتار در شورای عالی محیط زیست به عنوان اثر طبیعی ملی معرفی شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha