جشنواره نقش امام راحل در دفاع مقدس  باید سالانه برگزار شود

اراک - ایرنا - فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: جشنواره نقش امام راحل در دفاع مقدس به‌دلیل جایگاه راهبری موثر و شخصیت بین‌المللی باید به شکل سالانه برگزار شود.

سردار «محسن کریمی» روز دوشنبه در چهارمین نشست گام دوم کنگره نقش امام راحل در دفاع مقدس، افزود: بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی دارای ابعاد شخصیتی عمیق و اثربخشی است که باید با برنامه‌های هدفمند به صورت گسترده معرفی شود.
وی اظهارداشت: وسعت شخصیت امام راحل به‌حدی است که نگرانی‌هایی در خصوص پرداختن همه‌جانبه‌نگر به آن وجود دارد و لازم است با استمرارکارهای تولیدی، ارتباط جشنواره با ستاد کنگره و بررسی جامعه هدف به طور دقیق‌تری دیده شود.
فرمانده سپاه روح استان مرکزی گفت: نیاز است که محتوای هدفمندی در خصوص امام راحل و ویژگی‌های شخصیتی وی تهیه شود و در این مسیر از  ظرفیت‌های هنری استان نهایت استفاده بشود.
سردار کریمی افزود: برگزاری عمیق و با محتوای این جشنواره بهتر است درقالب داستانی باشد تا هم افزایی ویژه در خصوص تولید محتوای مربوط به بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی اتفاق افتد.
وی اظهارداشت: استفاده از ظرفیت‌های مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه نیز در این راستا ضروری است چراکه هدف برگزاری جشنواره درگیر کردن نسل جدید و آشنا کردن آنان با شخصیت برجسته امام خمینی(ره) است.
وی تصریح کرد: تئاتر خیابانی نیز ظرفیت موثری را در معرفی ابعاد شخصیتی امام راحل دارد و در این راستا بسیاری از آحاد مردم می توانند امکان آشنایی با سیره امام و شهدا را داشته باشند.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: تشکیل تیم اندیشه‌ورز برای سوژه‌یابی جشنواره امام(راحل ضروری است چراکه باید در راستای تولید محتوا سوژه‌های ناب پیدا شود و همچنین این تیم باید نحوه عملیاتی کردن سوژه‌ها را نیز بررسی کند.
سردار کریمی افزود: استان مرکزی ظرفیت‌های متعددی را  در مجموعه‌های فرهنگی و هنری دارد که باید از آن‌ها بهره گرفت.
وی اظهارداشت:  محور تمامی فعالیت‌های هنری فاخر در جشنواره حضرت امام(ره) است چراکه یکی از مهمترین برنامه های راهبردی در استان که به تایید مقام معظم رهبری هم رسیده تشکیل موزه تخصصی حضرت امام(ره) است که کلیه آثار در این موزه نگه‌داری می‌شود.
وی اظهارداشت: ۹ انجمن تخصصی در راستای برگزاری جشنواره امام(ره) در موضوعاتی چون هنرهای تجسمی، طراحی، نقاشی، عکاسی، کاریکاتور، پوستر، نقاشی خط و اینفوگرافی کار خود را آغاز کرده است.

استان مرکزی در دفاع مقدس ۶ هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha