دستگاه قضایی، اجازه تهدید سلامت انتخابات را نمی‌دهد

زنجان- ایرنا - رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: دستگاه قضایی استان با دقت و پیشگیری لازم، اجازه نمی‌دهد سلامت انتخابات، تهدید شده و یا به خطر بیفتد.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز دوشنبه در دومین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان، اظهار داشت: دستگاه قضایی و ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در صورت مشاهده تخلف و ناهنجاری‌ها در بدو امر، برخورد قضایی را انجام نمی‌دهد بلکه ابتدا تذکر داده و اقدامات پیشگیرانه را انجام می‌دهد ولی در صورت رعایت نکردن تذکرات، برخورد جدی با متخلفان صورت می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: انتخابات، یکی از مظاهر مهم مردم‌سالاری دینی است که همواره مورد توجه و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و مسئولان نیز باید در این مسیر حرکت کنند.

صادقی نیارکی با بیان اینکه همه باید با اتحاد و همدلی، زمینه مشارکت حداکثری و باشکوه مردم در انتخابات را فراهم کنیم، افزود: هیچ تمایز و جدایی بین مسئولان و برگزارکنندگان انتخابات وجود نداشته و همه مسئولان باید پای کار باشند و در این راستا از کارگزاران دارای نگاه انقلابی و جهادی، استفاده شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان تاکید کرد: اعضای ستاد باید گزارش‌های خود را در اسرع وقت به دبیرخانه ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی ارسال نمایند و دبیر خانه نیز باید ضمن پالایش گزارش‌ها اقدامات لازم را در این راستا انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی باید با آسیب‌شناسی انتخابات گذشته، دلایل مشارکت پایین در حوزه‌ها را بررسی و مرتفع نماید.

صادقی نیارکی ابراز کرد: تمام مسئولان و دست‌اندرکاران باید تلاش کنیم تا انتخاباتی خوب، سالم و با مشارکت حداکثری داشته و در پایان انتخابات، سرور و بهجت را در چهره رهبر معظم انقلاب مشاهده کنیم.

رعایت مُرّ قانون در دستور کار ستاد انتخابات است

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و دبیر ستاد انتخابات استان زنجان نیز گفت: رعایت مُرّ قانون در انتخابات در دستور کار ستاد بوده و داوطلبان و طرفداران آن‌ها  باید در تمام فرآیندها قانون را رعایت کنند.

خیرالله ترخانی از آمادگی کامل این ستاد برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: حُسن اجرای انتخابات، وظیفه ستاد انتخابات در استانداری است اما همراهی و همکاری تمام دستگاه‌ها و نهادها برای برگزاری هرچه باشکوهتر آن ضروری است.

وی اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه در ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در آسیب‌شناسی و پیشگیری از جرایم، بسیار مهم بوده و ستاد انتخابات نیز مصوبات و گزارش‌های ستاد پیشگیری را پیگیری و اجرا خواهد کرد.

رعایت عدالت و اصل بی‌طرفی ضروری است

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان نیز رعایت عدالت و اصل بی‌طرفی نسبت به تمام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی را ضروری خواند و گفت: ایجاد فضای سالم و عدم سوء استفاده از امکانات دولتی در انتخابات، مورد تاکید است.

حسین میرزاپور با بیان اینکه جریان‌های سیاسی باید مدیریت شوند، خاطرنشان کرد: انتظار نظام و داوطلبان، اجرای یکسان  قانون و عدالت برای تمام جناح‌ها و افراد است.

وی تصریح کرد: دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان در راستای حفظ آرای مردم، قاطعانه به وظیفه خود عمل خواهد کرد زیرا تمام جریان‌های سیاسی و داوطلبان از نظر ما یکسان بوده و تلاش می‌کنیم بسترهای برگزاری هرچه باشکوهتر انتخابات و حضور حدا کثری مردم در پای صندوق‌های رای را فراهم کنیم.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوم اسفند سالجاری برگزار می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha