۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۲۳
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 83530886
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایلام در هفته‌ای که گذشت

۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۲۳
کد خبر: 83530886
ایلام در هفته‌ای که گذشت

ایلام - ایرنا - استان ایلام در هفته‌ای که گذشت باز هم مانند چند هفته پیش درگیر موضوع مهم اربعین و حضور زائران عتبات عالیات در مرز مهران بود.

در روزهای ابتدایی این هفته استان ایلام برای دومین بار میزبان فرمانده نیروی انتظامی، فرمانده مرزبانی و رئیس اورژانس کشور بود.

موج بازگشت زائران تا روزهای پایانی هفته ادامه داشت و به تبع آن فعالیت ایستگاه‌های صلواتی، مراکز درمانی سیار و طرح ترافیک و محدودیت‌های جاده ای پلیس نیز تا پایان هفته تداوم یافت.

بر اساس آمارهای رسمی بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین مسیر مهران را برای تردد انتخاب کردند و این نشان از امنیت و نزدیکی جغرافیایی و حسن همجواری مرز مهران با استان واسط در خاک عراق دارد.

فرمانده ناجا: ۷۵ درصد زائران اربعین به کشور بازگشتند

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: تاکنون‌ ۷۵ درصد از جمعیت زائران ایرانی اربعین حسینی از طریق مرزهای چهارگانه به کشور باز گشته اند.

سردار حسین اشتری روز شنبه همزمان با اربعین حسینی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون موج پایانی بازگشت زائران به کشور افزایش یافته و طی دو روز آینده این روند کامل و همه زائران به سلامت به وطن باز می گردنند.

میزان تردد در مرز مهران از سه مرز دیگر بیشتر است

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: با توجه به تردد ۵۷ درصدی زائران اربعین حسینی از مرز مهران این میزان از مجموع تردد در سه مرز دیگر بیشتر است.

سردار حسین اشتری روز شنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام در مهران اظهار داشت: میزان تردد زائران در مرزهای دیگر ۴۷ درصد است که مرز مهران با این آمار سهم قابل توجهی از تردد زائران را به خود اختصاص داده است.

تعامل مرزبانی ایران با مسئولان مرزی عراق در تامین امنیت و تسهیل تردد زائران موثر بود

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: با رایزنی ها و تعامل خوبی که بین مرزبانی کشورمان با مسئولان و نیروهای مرزی کشور عراق بوجود آمد علاوه بر تامین امنیت، موجب تسهیل در تردد رائران اربعین حسینی نیز شد.

سردار قاسم رضایی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نقطه صفر مرزی مهران به نشست‌های متعدد مرزبانی با مسئولان طرف عراقی قبل و حین ایام اربعین اشاره کرد و افزود: در این نشست‌ها نکات ریزی که در توافقنامه‌های قبلی برای سهولت در تردد زائران و امنیت مرزها داشتیم را بررسی و به سرانجام رساندیم که امسال به بهترین شکل ممکن کنگره بزرگ اربعین برگزار شود.

وی اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد از نقطه صفر مرزی مهران به طول سه کیلومتر در داخل خاک عراق را با کمک طرف عراقی ساماندهی کرده، آسفالت و زیرسازی کنیم و علاوه بر ایجاد فضای سبز و فضای مناسب تردد جانمایی برای برپایی موکب ها را نیز داشته باشیم.

سردار رضایی افزود: از طرف عراقی خواسته ایم نقشه های محوطه مرزی خود را هر چه زودتر در اختیار ما قرار دهند تا با هماهنگی مسئولان دو طرف برنامه ریزی برای اجرای طرح ساماندهی مرز زرباطیه را آغاز کرده تا قبل از شروع اربعین سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

ترافیک در جاده های خروجی از مرزهای چهارگانه پرحجم و روان است

معاون اجرایی پلیس راهور ناجا گفت: با توجه به موج پایانی بازگشت زائران به کشور ترافیک در تمامی مسیرهای ارتباطی خروجی از مرزهای چهارگانه پرحجم اما روان است.

سردار محمدحسین حمیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سهولت و افزایش در تردد زائران به دلایل بسیاری چون مناسب‌سازی زیرساخت‌های منتهی به مرزها، هماهنگی‌های تمام سازمان‌ها در ستاد اربعین و از همه مهمتر مدیریت صحیح مردم بود.

هیچ مشکل امنیتی و انتظامی در روند تردد زائران اربعین نداشتیم

معاون عملیات ناجا و دبیر کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مرکزی اربعین گفت: براساس تدابیر پیش بینی شده تاکنون هیچ مشکل امنیتی و انتظامی در روند تردد زائران اربعین حسینی در داخل کشور و در مرزهای چهارگانه نداشته‌ایم.

سردار حسین ساجدی نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مرز مهران افزود: قبل از مراسم اربعین تمهیدات لازم را در ارتباط با مسائل امنیتی، انتظامی و ترافیکی پیش بینی کردیم که خوشبختانه تاکنون هیچ گونه مشکل امنیتی و انتظامی نداشتیم.

وی ادامه داد: در بحث ترافیکی نیز تدابیر لازم برای قبل از آغاز سفر زائران، حین سفر زائران و زمان برگشت آنان اتخاذ شده و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.

رئیس اورژانس کشور: شیوع بیماری های واگیردار در بین زائران اربعین را مراقبت کردیم

رئیس اورژانس کشور گفت: با تلاش نیروهای اورژانس و مراکز خدمات بهداشت و درمان از شیوع بیماری‌های واگیردار در بین زائران اربعین حسینی مراقبت شده است و با مشکلی در این زمینه روبرو نیستیم.

دکتر پیرحسین کولیوند شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از یگان‌های امدادرسان اورژانس در پایانه مرزی مهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سفر به مرزهای چهارگانه و مسیرهای تردد زائران اربعین در کشور عراق نحوه خدمات‌رسانی اورژانس را بررسی کردیم.

وی ادامه داد: نیروی‌های اورژانس و شبکه های بهداشت و درمان با همکاری وزارت بهداشت عراق در حال فعالیت و خدمات رسانی به زائران هستند.

پزشکان ایرانی در موکب‌ها و درمانگاه‌های عراق مستقر شدند

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه در اربعین امسال تفاهم‌نامه همکاری بهداشتی درمانی با مقامات عراقی منعقد شد، گفت: بر این اساس پزشکان و نیروهای درمانی ایرانی در تمامی موکب‌ها، درمانگاه‌های ثابت و سیار و همچنین چهار ایستگاه درمانی مستقر در استان‌های نجف، کربلا، کاظمین و سامرا مستقر شدند.

دکتر پیرحسین کولیوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تفاهم‌نامه دارای بندهای خوبی بود که بر اساس آن امکان ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به کشور عراق و مسیر تردد زائران اربعین در این کشور برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فراهم شد.

وی یادآور شد: همچنین کارگروه مشترک مدیریت بیماری‌های واگیردار با طرف عراقی تشکیل شده و تمامی زائرانی که به درمانگاه‌های عراق مراجعه کردند مورد رصد و پایش و کنترل بهداشتی قرار گرفتند که در نتیجه آن حتی یک مورد بیماری واگیردار در بین زائران مشاهده نشد.

۶۰ درصد زائران اربعین از طریق مرز مهران به کشور بازگشتند

استاندار ایلام گفت: ۶۰ درصد مجموع زائرانی که از مرزهای چهارگانه به عتبات عالیات مشرف شده‌اند از طریق مرز بین‌المللی مهران به کشور بازگشتند.

قاسم سلیمانی دشتکی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین ۵۸ درصد مجموع زائران اربعین نیز از طریق مرز مهران به عراق و کربلای معلی سفر کردند.

وی یادآور شد: مرز مهران از ابتدای محرم تا کنون شاهد تردد (ورود و خروج) بیش از چهار میلیون زائر اربعین بوده که حدوداً ۲ برابر اربعین سال گذشته است.

۱۸ مصدوم حادثه رانندگی حله عراق به بیمارستان مهران منتقل شدند

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی ایلام اعلام کرد: ۱۸ نفر از مصدومان حادثه تصادف رانندگی شب گذشته شهر حله در عراق به بیمارستانی در شهر مهران منتقل شدند.

صیدنور علیمرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه در شهر حله نزدیکی نجف، ۱۸ مصدوم بر جای گذاشته بود که بلافاصله با هماهنگی‌های صورت گرفته تمام مصدومان به پایانه مرزی مهران و پس از مداوای اولیه به بیمارستان این شهر منتقل شدند تا درمان‌های تکمیلی بر روی آنها انجام گیرد.

وی با بیان اینکه وضعیت عمومی مصدومان این حادثه مطلوب است، اظهار داشت: هیچ‌یک از مصدومان این حادثه رانندگی وضعیت حادی ندارند و پس از معالجه و انجام مداوای کامل به تدریج از بیمارستان مرخص می‌شوند.

اربعین بهترین فرصت برای مطالبه‌گری نیازهای ایلام است

استاندار ایلام گفت: حماسه بزرگ اربعین امسال افتخار بزرگی برای ایلام و نظام بود و مردم میزبان شایسته‌ای برای پذیرایی از زائران بودند که باید از این فرصت برای مطالبه‌گری نیازهای استان استفاده شود.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز سه‌شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان ایلام اظهار داشت: نقش مردم، رسانه‌ها، دستگاه‌های نظامی و امنیتی و موکب‌ها در پذیرایی از زوار بسیار پررنگ بود و ادارات استان هم تعطیل نشد.

وی افزود: مردم زاگرس‌نشین به میهمان نوازی شهره هستند و امسال در ایام اربعین ۹۸ بیش از چهار میلیون زائر اربعین میهمان مردم استان ایلام بودند که افتخار بسیار بزرگی است.

فعالیت تجاری مرز مهران از سر گرفته شد

مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت: تردد کامیون های تجاری از امروز در پایانه مرزی مهران آزاد و فعالیت های بازرگانی این مرز به روال عادی خود بازگشته است.

روح الله غلامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح ممنوعیت فعالیت کامیون های تجاری مرز مهران که از تاریخ ۱۲ تا ۳۰ مهر به علت حضور زائران اربعین در این پایانه اجرا شده بود، از امروز لغو شد.

وی افزود: به علت تراکم جمعیت زائران اربعین به مدت ۱۵ روز کاری (بدون احتساب روزهای تعطیل) مرز مهران پذیرای هیچیک از کامیون های تجاری نبود ولی با توجه به پایان تردد زائران از مرز فعالیت تجاری کامیون ها امروز از سر گرفته شد.

تردد خودروهای سنگین در مسیرهای اصلی ایلام آزاد شد

رئیس پلیس راه ایلام گفت: تردد انواع ماشین های سنگین و ون از امروز در تمام جاده های استان آزاد است.

سرهنگ رضا همتی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عبور و مرور این خودروها از ۱۲ مهر تا صبح امروز به علت حجم زیاد تردد خودروهای زائران در تمام مسیرهای اصلی و فرعی منتهی به مرز مهران ممنوع بود.

وی افزود: برای سهولت در تردد خودروهای زائران، ماشین های سنگین حمل تجهیزات و اقلام خوراکی موکب ها و اتوبوس های حمل و نقل عمومی بنا بر صلاح دید ستاد اربعین و پلیس راه کشور ممنوعیت تردد ماشین های سنگین و ون در جاده های استان به مدت ۱۲ روز اعمال شد.

توسعه زیرساخت‌های اربعین در مهران چشمگیر است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: وضعیت توسعه زیرساخت‌ها و خدمات‌رسانی به زائران در پایانه مرزی مهران امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیار چشمگیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر سال سرمایه‌گذاری‌ها در پایانه مرزی و مسیرهای منتهی به مرز مهران بیشتر می‌شود و زیرساخت‌های اربعین در حال کامل شدن است.

وی افزود: در مقایسه با مرز زرباطیه و مسیرهای منتهی به عتبات عالیات در کشور عراق وضعیت مرز مهران با وجود تحریم‌ها، فشارهای اقتصادی، کمبود منابع مالی و کاهش درآمدهای نفتی مطلوب‌تر و زیرساخت‌ها تکمیل‌تر است.

استاندار ایلام: بودجه اربعین باید در کشور به صورت ویژه دیده شود

استاندار ایلام گفت: بودجه اربعین در این استان با توجه به افزایش جمعیت زوار و دائمی بودن تردد زائران در طول سال باید به صورت ویژه دیده شود.

قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه سه شنبه در گفت و گوی خبری اظهار داشت: امسال همه مردم استان حماسه بزرگی در اربعین خلق کردند و با همدلی و همکاری بی‌نظیر خادم شایسته زوار ابا عبدالله(ع) بودند.

وی در خصوص مشکلات اربعین در طول سه سال اخیر، افزود: سال ۹۶ یک ماه پس از انتصاب اینجانب ۱۵۰ هزار نفر به دلیل نداشتن روادید برگشت خوردند و با مشکلات زیادی مواجه بودیم.

وی یادآور شد: در آن سال به دلیل نبود جاده مناسب و زیرساخت‌های ضعیف با مشکل زیادی مواجه بودیم زیرا جاده ترشابه و بان رحمان، تونل قلاجه و جاده مهران همه مشکل داشتند.

وی تاکید کرد: سال ۹۷ با اضافه شدن جمعیت ۶۰۰ هزار نفری زائران مواجه بودیم و جمعیت به دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسید.

استاندار ایلام گفت: سال ۹۷ زیرساخت‌ها بهبود یافت، نقاط حادثه‌خیز مناسب‌سازی شد، تونل قلاجه باز شد اما مشکل جدید ما ارز در آن طرف مرز و کاپوتاژ خودروها بود زیرا هشت هزار و ۸۰۰ وسیله نقلیه کاپوتاژ شدند و به عراق تردد کردند در حالی که سال قبل تنها ۶۸۰ دستگاه کاپوتاژ داشتیم.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: جمعیت زوار زیاد شد و مسیر به دلیل حجم تردد از پل زائر به پایانه مرزی و پایانه برکت، نوعی بی نظیمی در پایانه به وجود آمد.

وی اضافه کرد: امسال جمعیت از دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به چهار میلیون رسید، جاده بهسازی شد و دچار تحول شد.

تکمیل زیرساخت‌ها ضروری‌ترین نیاز مرز بین‌المللی مهران است

استاندار ایلام با بیان اینکه مرز مهران در طول سال محل تردد حجم زیاد زائران و تجار است، گفت: تکمیل و ایجاد زیرساخت‌های اربعین در منطقه مرزی به صورت دائمی ضروری ترین نیاز است.

قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام در مرز مهران که با حضور سردار حسین اشتری برگزار شد، اظهار داشت: باید امکاناتی نظیر دستگاه آب سردکن، واحد یخ ساز، بسته بندی آب، زائرسرا و سوله هایی به صورت دائمی مجهز به سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه در مرز مهران ایجاد شود.

۱۰ هزار نفر امنیت زائران در مهران را تامین کردند

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: ۱۰ هزار نفر برای تامین امنیت زائران در مهران بکارگیری شدند و حتی یک مورد سرقت خودرو و مشکل امنیتی در ایام اربعین در این استان رخ نداد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس ایلام، سردار نورعلی یاری اظهار داشت: نیروی انتظامی با بیش از ۱۰ هزار نفر از استان ایلام و ۱۲ استان معین کشور تامین نظم و امنیت زائران را بر عهده داشتند و هیچ‌گونه مورد امنیتی در استان مشاهده نشد.

وی یادآور شد: با وجود افزایش ۶۵ درصدی ورود خودروهای شخصی به مهران با تلاش نیروی انتظامی استان همه خودروها به زائران تحویل داده شد.

طرح کنترل سرعت در جاده های ایلام اجرا می شود

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: طرح ۱۰ روزه مقابله با سرعت غیرمجاز در مسیرهای ارتباطی این استان از امروز به علت افزایش بار ترافیکی جاده ها اجرا می شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ رضا همتی زاده اظهار داشت: با توجه تفاهم نامه منعقد شده ایران با عراق مبنی بر سفر بدون روادید زائران عراقی به ایران و نیز افزایش سفرهای تعطیلات پایانی ماه صفر تردد در مسیرهای مواصلاتی استان ایلام پرحجم می شود.

شناسایی نوعی حشره جدید در ایلام

عضو هیات علمی گروه گیاه پزشکی دانشگاه ایلام موفق به کشف و ثبت جهانی گونه ای حشره از خانواده ریشکداران (تریپس) در سال جاری شد.

مجید میراب بالو  کاشف این حشره روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مورد این کشف جدید خودگفت: این گونه جدید هنگام تحقیق و مطالعه در رابطه با شناسایی حشرات استان ایلام از زیر برگ های ریخته شده پای درختان بلوط کوه مانشت جمع آوری و شناسایی شد.

معلمان اول تا سوم ابتدایی از دانش آموزان مشق شب نخواهند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: مشق شب باید از فعالیت دانش آموزان اول تا سوم ابتدایی حذف شود و معلمان حق ندارند از آنها مشق شب بخواهند.

امیر مهردادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تاکید وزارت آموزش و پرورش از که از سال گذشته ابلاغ شده است دانش آموزان دوره اول ابتدایی بجای مشق شب باید تکالیف مهارت محور داشته باشند.

وی یادآور شد: در این زمینه به تمامی مدیران مدارس ابتدایی سراسر استان اعلام شده است که از دادن مشق شب به دانش آموزان اول تا سوم ابتدایی خودداری کنند.

دانشگاه ایلام در ردیف دانشگاه‌های برگزیده کشور قرار گرفت

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام گفت: بر اساس گزارش سامانه ملی ایرانداک، دانشگاه ایلام در ردیف دانشگاه‌های برگزیده کشور در زمینه ثبت پایان‌نامه‌ و رساله‌های دانشجویی طی ۶ ماهه دوم‌ سال ۱۳۹۷ قرار گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه ایلام، مینا پیرزادنیا اظهار داشت: در راستای پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی، دانشگاه ایلام از فروردین ماه سال ۱۳۸۶  اقدام به ثبت پیشنهاده (پروپزال) و پارسا (متن کامل پایان­ نامه - رساله) در سامانه پژوهشگاه علوم و فن آوری اطلاعات ایران (ایرانداک) کرده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha