۲ آبان ۱۳۹۸، ۲۱:۴۸
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 83529957
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جاده های مناطق شمالی ایلام لغزنده است

۲ آبان ۱۳۹۸، ۲۱:۴۸
کد خبر: 83529957
جاده های مناطق شمالی ایلام لغزنده است

ایلام‌ - ایرنا - رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: مسیرهای مناطق شمالی استان پربارش و لغزنده است بنابراین رانندگان باید هنگام تردد از این مسیرها در هوای بارانی احتیاط های لازم را لحاظ کنند.

به گزارش ایرنا از کانال خبری پلیس،‌ سرهنگ رضا همتی زاده شامگاه پنجشنبه اظهار داشت: رانندگی در هوای بارانی نسبت به شرایط عادی به علت کاهش دید و لغزندگی جاده تفاوت دارد و نیازمند دقت بیشتری است.

وی توضیح داد: اکنون با توجه به لغزندگی سطح جاده ها، فاصله توقف افزایش می یابد و آب روی شیشه جلوی ماشین باعث کاهش دید راننده می شود.

همتی زاده افزود: رانندگان قبل از شروع رانندگی در هوای بارانی از سلامت کامل تجهیزات خودروی خود نظیر عملکرد چراغ‌های جلو و عقب، تایر و شیشه پاکن ها مطمئن شوند تا در طول حرکت مشکلی برای خودرو و سرنشنان آن ایجاد نشود.

رئیس پلیس راه استان ایلام یادآور شد: جاده های مرطوب و لغزنده بسیار خطرناک هستند چرا که زمان واکنش خودرو هنگام بارش باران بسیار کندتر است به همین دلیل هنگام رانندگی در هوای بارانی باید سرعت خودرو کمتر از حد مجاز باشد.

رئیس پلیس راه ایلام اضافه کرد: رانندگان بایستی بدانند که هنگام رانندگی درهوای  بارانی، متوقف کردن وسیله نقلیه دشوار خواهد بود به همین دلیل در شرایط بارانی باید برای جلوگیری از حوادث با سرعت کم و با فاصله زیاد نسبت به خودرو جلویی حرکت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: رانندگان با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین توجه به توصیه‌ها و هشدارهای پلیس سفری ایمن و بدون خطر را برای خود و دیگران رقم بزنند.

بر اساس پیش بینی کارشناسان هواشناسی بارندگی ها تا اوسط هفته آینده ادامه دارد.

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha