ورود فرمانداری شمیرانات به مساله گودبرداری نیاوران

تهران- ایرنا- اعتراضات مستمر ساکنان در جوار پروژه گودبرداری پرخطر شرکت ایران سازه (تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی) در جمال‌آباد نیاوران منجر به تشکیل جلسه فوق‌العاده مدیریت بحران فرمانداری شمیرانات شد که طی این جلسه شهرداری و مالک موظف به تسریع پروژه و تأمین حقوق ساکنان متضرر، شدند.

به گزارش ایرنا، پروژه عمرانی مذکور، گودبرداری به عمق ۲۷ متر است که بر اساس ضوابط مبحث ۷ مقررات ملی ساختمان عمق برداری بیش از ۲۰ متر جزو گودهای پرخطر محسوب می شود. همچنین تخریب قنات فعال محدوده و تجمع آب در گود باعث ایجاد ترک در معبر و ساختمان (غرب پروژه) مجاور شده و محدوده را برای سکونت اهالی ناامن ساخته است.

با بروز این ناامنی، مالک (شرکت ایران سازه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی) موظف به اسکان ساکنان متضرر تا زمان مقاوم سازی و تأمین امنیت محدوده شده بودند.

در جلسه امروز که به ریاست معاون فنی عمرانی فرماندار شمیرانات و با حضور رئیس بازرسی و مدیر بحران فرمانداری، شهردار و عوامل شهرداری ناحیه ۴ منطقه یک، نمایندگان سازمان تأمین اجتماعی و تعدادی از ساکنان متضرر تشکیل شد مقرر شد با توجه به اضطرار این پرونده مراحل صدور پروانه ساخت را تسریع کند و مالک نیز تا پایان سال جاری نسبت به اسکان موقت و تأمین هزینه های ساکنان اقدام کند.

پیش از این اعلام شده بود این پروژه جزو ۶۲ پرونده برج - باغ شهر تهران مورد بررسی بوده که در جلسه امروز نمایندگان مالک به استناد رأی دادگاه مدعی شدند این پرونده برج - باغ نیست.

پروژه گودبرداری نیاوران در ناحیه ۴ شهرداری منطقه یک در شمال پایتخت واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha