۱ آبان ۱۳۹۸، ۹:۵۸
کد خبرنگار: 2176
کد خبر: 83527655
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تصاویر اسپر از نیروهای آمریکایی مستقر در عربستان

تهران -ایرنا - "مارک اسپر" وزیر دفاع آمریکا پس از سفر به عربستان و ملاقات با مقام های این کشور در توئیت خود تصاویری را از نیروهای آمریکای مستقر در عربستان منتشر کرد.

عکس هایی که اسپر در صفحه شخصی خود در توییتر منتشر کرد، بازدید وی از پایگاه هوایی شاهزاده سلطان در عربستان را نشان می دهد که وی مدعی شده این نیروها اخیراً وارد عربستان شده اند.

وزیر دفاع آمریکا در سفری از پیش اعلام نشده روز دوشنبه وارد ریاض شد و روز سه شنبه با "سلمان بن عبدالعزیز" شاه سعودی، "محمد بن سلمان" ولیعهد و "خالد بن سلمان" وزیر دفاع عربستان دیدار و گفت و گو کرد.

اسپر پس از دیدار با شاه سعودی در صفحه توییتری خود بار دیگر در راستای سیاست همیشگی آمریکا ادعا کرد که با ملک سلمان درباره اقدامات مشترک برای مقابله با ایران در منطقه گفت و گو کردیم.

این ادعا در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اخیراً و برای چندمین بار در گفت و گو با شبکه فاکس نیوز با توهین به سعودی ها و تحقیر آنها گفت: سعودی‌ها هزینه این اعزام نیرو را می‌پردازند و آن‌ها هیچ چیزی جز پول ندارند.

ترامپ افزود، سعودی‌ها هزینه نیروهای‌مان را پرداخت می‌کنند و ما به خوبی از آن‌ها محافظت می‌کنیم.

آمریکا در ۱۱ اکتبر گذشته اعلام کرد که قصد دارد ۳ هزار نیروی جدید به همراه تجهیزات نظامی از جمله موشک پاتریوت، سامانه تاد و جنگنده در عربستان مستقر کند.

دولت آمریکا در ماه سپتامبر از ورود ۲۰۰ نیروهای آمریکایی به همراه موشک پاتریوت و ۴ رادار از نوع "اسنتینل"برای تقویت قدرت دفاعی این کشور به عربستان خبر داد.

دیدار مقامات امنیتی - دفاعی عربستان و آمریکا در حالی بیشتر شده که نیروهای انصارالله در ۲۳ شهریور تاسیسات نفتی عربستان را هدف قرار دادند که در اثر آن، تولید نفت خام عربستان ۵۰ درصد کاهش یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha