مراکز رشد و دانش‌بنیان‌های امیرکبیر تا پایان امسال دو برابر می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در ۴ سالی که مرکز نوآوری این دانشگاه افتتاح شد، از ۱۳ مرکز رشد و شرکت دانش بنیان به ۱۵۰ مرکز رشد و دانش بنیان رسیده‌ایم همچنین تا پایان سال ۹۸ این مراکز به دو برابر می‌رسند و با برنامه‌ای که در این زمینه داریم این هدف تحقق خواهد یافت.

احمد معتمدی روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه ۵ مرکز نوآوری و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: برنامه ریزی هایی در حوزه دانشگاه های نسل سوم اعم از  افزایش قراردادهای صنعتی انجام شده اما با توجه به مشکلات صنایع دریافت پول افزایش نیافته است‌.

وی اظهارداشت: همکاری ها در خصوص موضوع مهارت افزایی دانشجویان با اتاق بازرگانی تهران آغاز شده است.

به گفته وی همچنین به موضوع کارآفرینی بسیار توجه شده است که می تواند در چرخه اقتصادی کشور قدم های موثری بردارد.

معتمدی تصریح کرد: امروز ۵ مرکز نوآوری افتتاح و ۹ دانشکده در نوبت تاسیس این مراکز هستند و در سال تحصیلی جدید افتتاح می شود و برج دوم که در خیابان ولیعصر است در پایان امسال تمام می شود و ظرفیت مراکز در سال ۹۸ تا تابستان سال ۹۹ به دو برابر افزایش می یابد. 

وی عنوان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که هر استاد و دانشجو درگیر نوآوری و کار آفرینی باشند، باید تمامی دانشکده ها مرکز نوآوری داشته باشند و به طور مستقیم اساتید و دانشجویان درگیر و در ارتباط با نوآوری باشند.


احداث پارک علم و فناوری در پردیس کیش و ماهشهر

همچنین حسینی تودشکی معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: فرهنگ نوآوری در دانشگاه و دانشجوها که تولید کننده نوآوری هستند به خوبی ایجاد شده است.

وی با اشاره به برنامه های دانشگاه گفت: موضوع اطلاع رسانی و کتابخانه، توسعه خدمات آزمایشگاهی که به صنایع و اساتید خدمات میدهد، همچنین ایجاد مراکز نوآوری و شرکت های دانش بنیان از اقدامات انجام شده در این راستا است. 

حسینی  گفت: تاسیس برج فناوری شماره سه و ۲۰ شرکت و پارک فناوری دانشگاه در پردیس های اقماری در بندرعباس و احداث پارک فناوری در کیش و ماهشهر که در حال انجام است از دیگر اقدامات انجام شده است. 

وی تصریح کرد: ۱۵۸ شرکت دانش بنیان و واحدهای فناور در تمامی مراکز دانشگاه فعالیت می کنند و با افتتاح ۵ مرکز امروز ۱۵۰۰ متر مربع به فضای واحدها افزوده شده است که افزایش ظرفیت استقرار ۶۰ واحد فناور در دانشگاه را ایجاد کرده است.

۰ نفر

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha