۲۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۹:۰۲
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 83522324
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فیفا رفع تحریم ورزشگاه‌های عراق را منوط به شرایط امنیتی دانست

بغداد - ایرنا - رییس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) رفع کامل تحریم‌های بین‌المللی برگزاری مسابقات رسمی در عراق را منوط به تامین شرایط امنیتی دانست.

"جیانی اینفانتینو" دریک اظهارنظر تلویزیونی که روز جمعه در رسانه های عراق بازتاب یافت، در خصوص رفع کامل تحریم های عراق در زمینه برگزاری مسابقات بین المللی، از برگزاری این نوع مسابقات از سال ۲۰۱۸ در شهرهای بصره، کربلا، اربیل ابراز خرسندی کرد و آن را گام مثبتی در زمینه رفع کامل این نوع تحریم دانست. 

وی برگزاری مسابقات بین المللی را در بغداد و سایر شهرهای عراق مرتبط با تامین شرایط مناسب امنیتی دانست و گفت که کمیته های فعال در حوزه امنیت  با طرف عراقی در حال تلاش مداوم هستند و از نظر ما باید در اولین فرصت این تحریم ها برداشته شود. 

اینفاتینو افزود: از نظر ما همه کشورها در این خصوص مساوی هستند و تلاش های ما برای تحقق این امر در عراق ادامه دارد.

فیفا مردادماه امسال و پس از قریب به سه دهه، تحریم بین المللی ورزشگاه های عراق را شکست و به عراق اجازه داد که بازی رسمی فوتبال را در خانه برگزار کند.

با صدور این مصوبه، عراق بعد از قریب سه دهه توانست برای نخستین بار، بازی های رسمی خود را در خاکش و با حضور تماشاگرانش برگزار کند.

عراق از ۱۹۹۱ به دلیل شرایط امنیتی که با آن مواجه شد، از برگزاری بازی های رسمی در خاک خود محروم شد و ناچار بود که آن را در خاک یک کشور ثالث برگزار کند.

این مصوبه جدید فیفا، به دنبال برگزاری موفق بازی های قهرمانی فوتبال غرب آسیا در کربلای معلا، اتخاذ شده است.

فیفا  در اردیبهشت ماه ۹۶ محرومیت را از سه ورزشگاه بین المللی کربلا، بصره و اربیل برداشت تا عراق بتواند بازی های خانگی خود را در این ورزشگاه ها برگزار کند./ 

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha