۲۵ مهر ۱۳۹۸، ۷:۴۴
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83520370
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین دخالت آمریکا در هنگ کنگ را تلافی می کند

۲۵ مهر ۱۳۹۸، ۷:۴۴
کد خبر: 83520370
چین دخالت آمریکا در هنگ کنگ را تلافی می کند

پکن- ایرنا- سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین به آمریکا هشدار داد که با اقدامات جدی و قدرتمند به تصویب «طرح حقوق بشر و دمکراسی هنگ کنگ» واکنش نشان خواهد داد و از حق حاکمیت، امنیت و منافع خود به صورت محکم و استوار دفاع می کند.

«گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه در پکن گفت: چین خشم و عصبانیت شدید خود را نسبت به تصویب لایحه به اصطلاح «طرح حقوق بشر و دمکراسی هنگ کنگ» در مجلس نمایندگان آمریکا ابراز و قاطعانه با آن مخالفت می کند.

«طرح حقوق بشر و دموکراسی هنگ کنگ» روز سه شنبه به وقت محلی در نشست عمومی مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این مورد گفت: مسائلی که در حال حاضر هنگ کنگ با آن روبرو است، اصلا مسائل به اصطلاح حقوق بشری و دمکراسی نیست، بلکه مسائلی مانند چگونگی پایان هر چه زودتر خشونت و فتنه، احیاء نظم و حفظ مدیریت و قانونمداری است.

او گفت: این که مجلس نمایندگان آمریکا با چشم پوشیدن بر حقایق، جنایات وخیمی مانند آتش افروزی های افراطی، آسیب زدن به مغازه ها و حمله خشونت بار به پلیس را مسایل حقوق بشری و دمکراسی می خواند، نمونه آشکار و عریانی از معیار دوگانه حقوق بشر در این کشور است و کاملاً، دو رویی برخی آمریکایی ها در مسایل حقوق بشر و دمکراسی و همچنین نیت پلید آنان در تخریب رونق و ثبات هنگ کنگ و مهار پیشرفت چین را نشان می دهد.

این مقام چینی افزود: آمریکا در هنگ کنگ نیز دارای منافع مهمی است و در صورتی که این طرح پس از تصویب به قانون تبدیل شود نه فقط به منافع چین و روابط چین و آمریکا آسیب می رساند، بلکه به شدت به منافع خود آمریکا هم زیان خواهد رساند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha