۱۵۰ مدرسه همدان زیر پوشش طرح «شیعه‌شناسی» هستند

همدان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: طرح شیعه‌شناسی به صورت آزمونه در همدان آغاز شد و ۱۵۰ مدرسه زیر پوشش این طرح هستند.

محمد پورداود روز چهارشنبه در شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه ۱۹ منطقه اداره کل آموزش و پرورش همدان و ستاد استان زیر پوشش این طرح هستند افزود: به دنبال اجرای این طرح شماری از  اساتید اهل فن متبحر از قم در این استان حضور می یابند و به وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد شد این طرح نو، خلاقانه و ابتکاری همدان در سایر استان ها نیز اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان بیان کرد: علاوه بر این امام جمعه همدان، مدیرحوزه های علمیه و دیگر ائمه جمعه هفته ای یک نوبت در مدارس حضور یافته و علاوه بر اقامه نماز ظهر و عصر به شبهه های دانش آموزان با رویکرد نوین پاسخ داده می‌شود.

پورداود افزود: هشت هزار تن از دانش آموزان دختر و پسر این استان سال گذشته با حضور در راهیان نور از مناطق عملیاتی بازدید کردند و امسال نیز این تعداد دانش آموز در این مناطق حضور می یابند.

وی با بیان اینکه اولین گروه راهیان نور بعد از اربعین اعزام می‌شوند گفت: روایتگری در مدارس توسط رزمندگان برای دانش آموزان صورت می گیرد و آنها جلوه های زیبای دفاع مقدس، ایثار و شهادت را بران دانش آموزان را تبیین می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان ادامه داد: مدارس امین از ۳۰ به ۱۲۰ مدرسه رسیده است و این مدارس بین آموزش پرورش و حوزه علمیه مشترک بوده و در این مدارس روحانی مستقر به صورت مستقیم مسائل دینی را به دانش آموزان آموزش می دهد.

پورداود اضافه کرد: برنامه ملی " احلی من العسل " در روز شهادت حضرت قاسم در سراسر استان با حضور بیش از  هشت هزار دانش آموز صورت گرفت همچنین ۵۰۰ هیات عزاداری دانش آموزی در محرم و صفر برنامه برگزار می کنند.

 وی برگزاری گفتمان های مهدوی و عطر انتظار با رویکرد شناخت امام زمان (عج)، اجرای طرح مصباح الهدای با هدف امام شناسی، برگزاری مناسبت اسلامی و دینی در طول سال ، مسابقات مداحی، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه و قرآن در چهار مرحله با حضور بیش از ۲۰ هزار دانش آموزان از دیگر برنامه های صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان ادامه داد: همچنین با اجرای طرح ابتکاری «معرفت ۶ » تعدادی از دانش آموزان ساکن در حاشیه شهر به مدت  سه روز در شهرهای مذهبی قم و جمکران حضور یافته و با مسایل دینی نظیر امام شناسی، عترت، انتظار و قرآن آشنا می شوند.

پورداود با بیان اینکه ۴۸۰ روحانی در مدارس همدان اقامه نماز می کنند افزود: در مابقی مدارس با حضور مربیان نماز اقامه می شود و آمادگی استفاده از توان و ظرفیت روحانیان در تمامی مدارس را داریم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha