ایران و سازمان ملل برای ایجاد مرکز درمان اختلالات ناشی از مواد مخدر تفاهم کردند

لندن – ایرنا – یادداشت تفاهم همکاری میان ایران و دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در وین در زمینه ایجاد مرکز منطقه‌ای ظرفیت‌سازی و پژوهش برای ارتقای درمان اختلالات ناشی از موادمخدر و بهبود ایمنی و سلامت عموم با حضور سردار اسکندر مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر به امضاء رسید.

«کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی مستقر در وین، در این باره اظهار کرد : هدف از امضای این یادداشت تفاهم، فراهم آوردن چارچوبی برای تسهیل همکاری های طرفین در جهت پیشبرد اهداف مشترک برای ترویج درمان انسانی و مبتنی بر شواهد ناهنجاری های حاصل از مصرف مواد مخدر، از طریق تعاملات و گفت و گوهای منظم میان جمهوری اسلامی و دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل، و همچنین ایجاد سازوکارهای حقوقی جداگانه می باشد.

وی افزود: طرفین توافق کردند  تا مرکز ملی مطالعات اعتیاد ایران به عنوان "مرکز منطقه ای پژوهش و ظرفیت سازی" برای ترویج درمان مبتنی بر شواهد ناهنجاری های حاصل از مصرف مواد مخدر و ارتقاء بهداشت و ایمنی، تعیین شود.

سفیر کشورمان ادامه داد: این مرکز همچنین در همکاری نزدیک با دیگر موسسات درمان و پژوهش اعتیاد و مواد مخدر ایران به ارائه آموزش و ترویج پژوهش در منطقه خواهد پرداخت.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشورمان دیروز در راس هیاتی بلند پایه از ایران وارد وین شد.

دیدار و گفت‌وگو با مقامات ارشد سازمان ملل متحد، رییس پلیس اتریش، مقامات وزارت کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، رییس پلیس اسلواکی و انجام مذاکرات دو جانبه با دیگر مسئولین بلندپایه اتریش در حوزه مبارزه با موادمخدر از جمله اهداف سفر سردار مومنی است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha