رتبه فضای کسب و کار کشور زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: رتبه فضای کسب و کار کشور زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست و باید جایگاه کشور در جهان ارتقاء یابد.

علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در مراسم معارفه دادستان عمومی و انقلاب مشهد افزود: در سال ۹۳ رتبه فضای کسب و کار ایران در جهان حدود ۳۵۰ بوده که در سال ۲۰۱۹ این رتبه به ۱۲۸ رسیده است.
وی اضافه کرد: ارتقای فضای کسب و کار کشور منجر به چالاک بودن دستگاه های اجرایی و کاهش پرونده ها در دست قضا می شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: فضای کسب و کار کشورها در سه فصل ثبات سیاسی و امینت کشور، قوانین و مقررات و بوروکراسی بررسی می شود که ایران در شاخص ثبات سیاسی و امنیتی در شرایط خوبی قرار دارد.
رزم حسینی افزود: حوزه بوروکراسی در کشور گرفتار کاغذ بازی اداری است که باید در این حوزه کاری جدی صورت گیرد.
وی ادامه داد: باید رتبه ایران در فضای کسب و کار در جهان بین یک تا ۳۰ باشد و تا زمانی که فضای کسب و کار افزایش پیدا نکند دستگاه قضایی باید منتظر فسادهای جدیدتر و پرونده های بیشتر باشد.
در این مراسم که با حضور دادستان کل کشور، جمعی از قضات و مدیران خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی، شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد برگزار شد حجت الاسلام محمد حسین درودی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب مشهد معارفه شد.
پیش از این غلامعلی صادقی دادستان عمومی و انقلاب مشهد بود که شهریور ماه امسال به سمت ریاستکل دادگستری خراسان رضوی منصوب شد.
محمد حسین درودی نیز سمت های معاونت دادستانی و سرپرست دادسرای ناحیه ۹ مشهد و معاونت قضائی دادگستری خراسان رضوی را در کارنامه کاری خود دارد.
۷۵۰۵/۱۹۲۲

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha