۱۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 760
کد خبر: 83510063
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیانیه اعضای اروپایی شورای امنیت در باره آزمایش های موشکی کره شمالی

تهران- ایرنا- شش عضو اروپایی شورای امنیت سازمان ملل شامل انگلیس، فرانسه، آلمان، لهستان، بلژیک و استونی پس از نشست غیرعلنی سه شنبه این شورا برای بررسی آزمایش های موشکی کره شمالی، در بیانیه ای مشترک، این آزمایش های موشکی را ناقض قطعنامه های سازمان ملل خواندند و از پیونگ یانگ خواستند از برنامه های تسلیحات کشتار جمعی و موشکی اش دست بکشد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، در این بیانیه مشترک آمده است: بار دیگر این اقدامات تحریک آمیز را محکوم می کنیم، این اقدامات امنیت و ثبات منطقه را تضعیف می کند و  نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است.

طبق قطعنامه سازمان ملل، شلیک هرگونه موشک بالستیک از سوی کره شمالی ممنوع است.

انگلیس، فرانسه، آلمان، لهستان، ‌بلژیک و استونی در این بیانیه از کره شمالی خواستند با حسن نیت با آمریکا مذاکره کند و بر مبنای شیوه ای کامل، قابل راست آزمایی و غیرقابل برگشت، اقدامات قاطعی در زمینه صرفنظر کردن از همه برنامه های تسلیحات کشتار جمعی و موشکی انجام دهد، کاری که تنها راه برقراری امنیت و ثبات در شبه جزیره کره است.

کره شمالی یک روز پیش از نشست شورای امنیت سازمان ملل، ضمن محکوم کردن اعضای این شورا برای طرح مساله شلیک موشکی پیونگ، اعلام کرد، مخالفت با این آزمایش های موشکی صرفا باعث افزایش اشتیاق ما برای دفاع از استقلال کشور می شود.

"کیم سونگ"، نماینده کره شمالی در سازمان ملل به خبرنگاران گفت: می دانیم که آمریکا در پس تحرکات غیرمنصفانه انگلیس، فرانسه و آلمان دست دارد.
کره شمالی که پس از به بن بست رسیدن مذاکرات هسته ای اش با آمریکا چندین بار مبادرت به شلیک موشک های کوتاه برد کرد، هفته پیش(۱۰ مهر) موشکی را شلیک کرد که طبق اعلام پیونگ یانگ از روی یک زیردریایی جدید پرتاب شد.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha