استاندار اصفهان: برای جذب کارکنان ادارات به نماز، باید از روش‌های نو استفاده کرد

اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان گفت: جذب کارکنان ادارات به نماز، با بخشنامه و اجبار امکانپذیر نیست و برای حل این مساله بعنوان یکی از اصول دین، باید فکر نو و روش‌های جدید در نظر گرفته شود.

عباس رضایی روز شنبه در جلسه شورای اقامه نماز استان اظهار داشت: ائمه جمعه و روحانیون باید طرح‌ها و ایده‌های جدید را برای جذب حداکثری کارکنان ادارات و جوانان به نماز مطرح کنند.

وی تاکید کرد: کاربرد اجبار و زور برای جذب کارکنان ادارات به نماز کارساز نیست و  انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را خودِ مردم هدایت و اداره کردند و در این عرصه هم باید کار را به مردم واگذار کرد.

رضایی  با بیان اینکه باید از مدل‌ها و روش‌های سنتی دوری کنیم، گفت: متفکران، جامعه‌شناسان و اساتید حوزه‌های علمیه باید راهکارهای عملیاتی جدید برای جذب و حضور بیشتر کارکنان نهادهای دولتی این استان در نماز جماعت ارائه کنند.

وی تصریح کرد: کارهای مردم را باید به مردم بسپاریم و از "ان جی او"(های) فعال در زمینه نماز بیشتر استفاده کنیم و تعداد این نهادهای مردمی را در صورتی که کم است، افزایش دهیم.

استاندار اصفهان اظهار داشت: ائمه جماعات و روحانیون باید خواسته‌های کلان مردم را در مساجد مطرح و از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای خودداری کنند.

وی در عین حال تاکید کرد: روحانیون و ائمه جماعات باید از طرح مسائل حزبی و سیاسی در وقت اقامه نماز بپرهیزند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: جلسه‌های ستاد اقامه نماز را باید ماهانه یا بصورت فصلی برگزار کرد تا نتایج مطلوب به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به‌اینکه برگزاری جلسات ادارات در وقت نماز عملی مورد نکوهش و ناپسند است، تصریح کرد: باید با مدیرانی که جلسه‌های خود را در وقت نماز برگزار می کنند، برخورد  شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان نیز در این نشست گفت: جلسه‌های شورای اقامه نماز استان باید هر سه ماه یکبار برگزار شود اما از یک سال و نیم گذشته تاکنون برگزار نشده است.

حجت‌الاسلام ابراهیم رنجبر با انتقاد از کمرنگ و خلوت‌شدن نماز جماعت در دستگاه‌های اجرایی استان افزود: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی امروز جامعه با پر رنگترشدن نماز در جامعه کاهش پیدا می کند.

وی اظهار داشت: مسجد و نمازخانه در بسیاری از شهرک‌ها و مجتمع‌های تجاری جدید در محدوده مسکن مهر ساخته نشده است.

حجت‌الاسلام رنجبر ادامه داد: شهرداری اصفهان هم برای نصب "سامانه اذان‌گو" در یکهزار نقطه از شهر متعهد شده بود اما تاکنون در ۳۷۰ نقطه نصب شده است.

۷۱۵۰/۶۰۲۷  

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha