دشمن می‌خواهد «نمی‌توانیم» را به مردم ایران القا کند

تهران- ایرنا- عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن "قدرت تشخیص" ما را نشانه رفته است، گفت: دشمن می‌خواهد این باور را به ما القا کند که بدون ارتباط با بیگانه نمی‌توانیم زندگی کنیم و با انقلاب نمی توان کارها را پیش برد و کشور را توسعه داد.

حجت الاسلام والمسلمین «علی معلمی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا درباره دیدار نمایندگان مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: رهبری در این دیدار مولفه‌های پیروزی در دفاع مقدس را برشمردند و درباره عواملی که در آن دوران دست به دست هم داد تا ما در یک جنگ تمام عیار تحمیلی پیروز شویم، توضیحاتی بیان کردند.

وی افزود: مقام معظم رهبری نقل فرمودند که در آن دوران کل استکبار جهانی پشت صدام ایستاده و پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را نیز در اختیار وی قرار داده بودند و از سوی کشورهای مختلف عربی و غیرعربی نیز نیروی کمکی برای رژیم بعثی به منظور اشغال بخشی از خاک کشور و ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی یا کشاندن مسئولان ایران به سازش،  فرستاده بودند ولی به فضل الهی، خواسته دشمن در هیچ بخشی محقق نشد و ملت بزرگ ایران صبورانه و مظلومانه اما با مقاومت کارها را پیش برد.

نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان مولفه‌ها و زمینه‌های پیروزی را این طور ترسیم فرمودند که توکل بر خدا، امید به آینده، نترسیدن از تهدید دشمن و استقامت در کار، عوامل پیروزی ما در جنگ شد وگرنه ما ابزار نظامی کافی در اختیار نداشتیم و حتی اجازه وارد کردن سیم‌خاردار را هم به ما نمی‌دادند.

حجت‌الاسلام معلمی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در آن دیدار خاطره‌ای را بیان کردند که در آغاز جنگ جلسه‌ای در ستاد فرماندهی نیروهای مسلح تشکیل شده بود که مسئولان رده بالای نظام در آن جلسه حضور داشتند. در آن ایام سپاه، نیروی هوایی و دریایی نداشت. فرماندهان نیروی هوایی و دریایی ارتش در آن جلسه امکانات خود را تشریح کردند. پیدا بود با امکاناتی که در اختیار داشتند بیشتر از ۲ هفته توان مقاومت و استقامت نخواهند داشت.

وی یادآور شد: به تعبیر خودم می‌توان گفت که بسیاری از اعضای شرکت کننده در آن جلسه مضطرب شده و به دلهره افتاده بودند چرا که این گزارش نگران‌کننده بود و حکایت از عدم امکانات برای ادامه جنگ و مقاومت داشت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: رهبر انقلاب اسلامی نقل فرمودند که فردای آن روز به خدمت امام راحل رفتیم و گزارش فرماندهان نیروی هوایی و ارتش را خدمت ایشان مطرح کردیم، امام (ره) با یک کلمه فرمود «بروید به خدا توکل کنید.» که این جمله امام راحل به همه حاضرین روحیه بخشیده بود.

حجت‌الاسلام معلمی با یادآوری این نکته که توکل به خداوند در جنگ ما را یاری کرد، خاطرنشان کرد: امروز نیز برای حل مشکلات اقتصادی کشور با توکل به خداوند متعال و بدون چشمداشت به بیگانگان بایستی که از درون بجوشیم.

وی گفت: امام (ره) فرموده بودند که وعده‌های اروپاییان پوچ است و عملا نیز همین اتفاق افتاد. رئیس جمهوری فرانسه و صدراعظم آلمان صریح به رئیس جمهوری کشورمان گفتند که برای اینکه بخشی از تحریم‌ها برداشته شود باید اول با آمریکایی‌ها دیداری داشته و با آنها مذاکره کنید.

نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: برجام را همه امضا کردند و آمریکا رسما اعلام کرد که از برجام خارج شده ولی اروپائیان رسما این حرف را بیان نکردند ولی عملا به هیچ یک از تعهدات خود در این توافق بین‌المللی عمل نکرده و پایبند نشدند و حالا عنوان می‌کنند برای برداشتن تحریم‌ها، باید مذاکره مجدد داشته باشیم چراکه به امتیازاتی که گرفته‌اند قانع نبوده، فزون‌طلبی دارند و امتیازات بیشتری می‌خواهند.

به فرموده رهبری باید با مقاومت از پیچ پیش رو عبور کنیم

معلمی افزود: بنابراین در چنین مقطعی به تعبیر مقام معظم رهبری که پیش‌تر فرموده بودند که پیچی پیش رو داریم که باید با مقاومت از این پیچ عبور کنیم، حقیقتا آینده به خواست خدای رحمان روشن است.

وی با یادآوری مقاومت های مردم یمن بیان کرد: در آغاز کار همه افراد حق طلب و خیرخواه، نگران بودند که آنها چگونه با دست خالی مقاومت خواهند کرد و علیرغم این نگرانی‌ها الان خود آنها صاحب صنعت موشکی هستند و ضربه سنگین و گوشمالی سختی در قضیه حمله به آرامکو و تاسیسات نفتی به آمریکا و عربستان سعودی دادند.

حجت‌الاسلام معلمی عنوان داشت: باور این مساله برای آمریکا و عربستان سخت بود که یمنی‌ها به این توان رسیده‌اند، لذا ایران را به این حملات متهم کردند. از سوی دیگر خوشبختانه در این ایام که مصادف با هفته دفاع مقدس هم هست، یمنی‌ها ضربه شست دیگری بر عربستان وارد آوردند که با این اقدام آنها دیگر کسی نمی‌تواند جمهوری اسلامی را به دست داشتن در حمله اخیر به تأسیسات نفتی آرامکو متهم کند.

وی خاطرنشان کرد: یمنی‌ها به نجران که مرکز موشکی عربستان سعودی است حمله کردند و اعلام کردند که ۲ هزار اسیر گرفته‌اند که حرف بسیار سنگینی است. علاوه بر این اسرا مسلماً سعودی‌ها تلفات زیادی هم متحمل شده اند و تعداد زیادی از ادوات نظامی آنها نیز به غنیمت نیروهای یمن در آمده است.

نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: این حرکت یمنی‌ها در حقیقت، اتهام آمریکا و عربستان مبنی بر دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو را خنثی کرد و یمنی‌ها با این حمله به همه اعلام کردند که توانایی آنها را ببینید و خودشان هم پذیرفتند که حمله به تاسیسات نفتی از ناحیه یمن بوده است.

با صبر و مقاومت مردم و فضل الهی می‌توانیم پیروز میدان شویم

معلمی اضافه کرد: اگر مقاومت در راه حق و برای مقابله با ظلم، ظالم، تجاوزگری و سلطه جویی باشد، خداوند وعده یاری و نصرت داده است. بنابراین در این عرصه جنگ اقتصادی که استکبار علیه ایران اسلامی به پا کرده، با صبوری ملت می‌توان پیروز میدان شد.

وی بیان کرد: سال گذشته نیز در بخش‌هایی خصوصا در توزیع ارز بی‌تدبیری‌هایی صورت گرفت؛ با این وجود با مقاومت مردم، صبر و صبوری ملت و بصیرت آنها که دوست، دشمن و جریانات را به خوبی می‌شناسند و به فضل الهی به پیش می‌رویم.

نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: به رغم ادعا، میل و خواسته دشمن که توقع داشتند ظرف چند هفته یا چند ماه با فشار حداکثری جمهوری اسلامی را وادار به تسلیم و سازش کنند، به فضل الهی ملت ایران با عزت و سربلندی به راه خود که راه حق‌طلبان و اولیای خداست ادامه می‌دهد.

معلمی درباره تاکید رهبر انقلاب بر بکارگیری نیروهای جوان و انقلابی گفت: ایشان یکی از مولفه‌های پیروزی در دفاع مقدس حضور جوانان حتی در رده فرماندهی گردان، تیپ و لشکر دانستند و اینکه جوانان بایستی در عرصه‌ مدیریتی کشور حضور داشته باشند.

وی اضافه کرد: ‌منظور رهبری از این بیان، کارهایی است که نیاز به نیرو یا توان جسمی البته همراه با کارآموزی و تدبیر و کاربلدی دارد، قرآن نیز در تعبیری خیلی صریح و شفاف دو شرط را لازمه کار مدیریت و اجرائیات معرفی می‌کند، یعنی کاربلدی و اینکه می‌دانند چکار باید انجام بدهند و امانت‌داری هستند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هدف مقام معظم رهبری این است که در مدیریت‌ها در دولت و در سازمان‌ها، نیروهای جوان‌تر که پای کارتر و فعال‌تر هستند، به کار گرفته شوند. ایشان در ادامه نکته‌ای را هم فرمودند که منظورشان این نیست که پیرزدایی شود.  

نیروهای جوان مومن انقلابی در سیل اخیر کارهای ارزشمندی انجام دادند

معلمی افزود: کار امام(ره) تدبیر، رهبری، ارشاد بوده و کاری نبوده که نیاز به نیروی جوانی داشته باشد. در بخش هایی که نیاز به نیرو و توان جوانی است و باید تلاش کاری باشد، آنجاها را باید در اختیار نسل جوان مومن انقلابی قرار داد.

عضو مجلس خبرگان درباره لزوم تقویت نیروهای وفادار به انقلاب فارغ از هر مذهب و طائفه‌ای بیان داشت: برخی از جریانات سیاسی، ‌نیروهای وفادار به انقلاب را به تندروی، افراط گری و خشونت متهم می‌کنند تا به این بهانه، آنها را از صحنه خارج کرده و مسیر را برای سازش با بیگانگان مهیا سازند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که نیروی جوان انقلابی می‌تواند کارساز باشد، همانگونه که در جنگ هم کارساز بوده است. مسئولان نباید به بهانه فعالیت‌های انقلابی جوانان، آنها را متهم کنند و با اتهام تندروی بخواهند آنها را از صحنه خارج کنند؛ هر کجا نیروی جوان مومن انقلابی حضور پیدا کرد موفقیت‌ها چشمگیر بوده است.

نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: همه ملت بزرگ و شریف ایران می‌توانند ببینند هر کجا که بسیج سازندگی ورود پیدا کرد، کارهای بسیار ارزشمندی را به سرعت پیش برده است. در همین قضیه سیل اخیر واقعا نیروهای بسیجی و جوان انقلابی بودند که ورود پیدا کردند و به سرعت به یاری خانواده‌های آسیب‌دیده شتافتند و نتیجه هم داد.

دشمن قدرت تشخیص ما را نشانه گرفته و می خواهد به ما القا کند که «نمی‌توانیم»

معلمی درخصوص فرموده رهبری مبنی بر تلاش دشمن برای سست کردن عزم و اراده ملت عنوان داشت: تعبیر رهبر معظم انقلاب این است که دشمن قدرت تشخیص ما را هدف قرار داده تا کاری کند که با تبلیغات خود ما اشتباه تشخیص بدهیم. آنها می‌خواهند این باور را به ما القا کنند که «نمی‌توانیم». دشمن می‌خواهد القا کند که بدون ارتباط با بیگانه نمی‌توانیم امور خود را پیش برده و زندگی کنیم، یعنی می‌خواهند در ذهن ما انحراف در تشخیص و فهم و ادراک اشتباه ایجاد کنند که نمی‌شود در سایه انقلاب، کارها را پیش برد و کشور را توسعه داد.

وی تصریح کرد: اولا که ملت خودش می‌بینند که بحمدالله در کشور و نظامی که صنایع دفاعی آن به این اندازه پیشرفت می‌کند که موشک ما ۷۰۰ کیلومتر رفته و به هدف می نشیند و در فضای دوردست آسمان، پهپاد جاسوسی آمریکا را متلاشی می‌سازد؛ آیا این نسل و این ملت نمی‌توانند با داشتن چنین قدرت علمی و صنعتی، صنایع نساجی خود را اداره کنند!؟

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد:‌باید اشکال کار را شناخت. اگر واقعا توانمندی صنایع دفاعی کشورمان، چشم دشمن را خیره کرده است، علی‌القاعده باید در صنایع تولیدی، غیرنظامی و غیردفاعی و در همه صنایع مختلف متعارف هم بتوانیم موفق عمل کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha