۱۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۵
کد خبر: 83501550
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مانور "عملیات ریزش ایستگاه و تونل مترو" در قم برگزار شد

قم - ایرنا - مدیرپدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم گفت: سومین مانور شهرداری در سالجاری با عنوان «مانور عملیات ریزش ایستگاه و تونل مترو» امروز پنجشنبه با حضور دستگاه‌های مرتبط انجام شد.

علی اکبر رحیمی روز پنجشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، در رابطه با اجرای این مانور که در ایستگاه  (A ۱۳) واقع در میدان کشاورز قم  انجام شد، اظهار کرد: این مانور بر اساس یک سناریوی از پیش تعیین شده و برگزاری جلسه های کارشناسی با حضور دستگاه های ذیربط انجام شد.

وی افزود: درمانور مذکور، نقش و جایگاه هر یک از دستگاه ها تعریف شده بود و بر اساس برنامه زمان بندی شده دستگاه های امدادی در محل حضور یافتند که انجام آن دستاوردهای خوبی را به همراه داشت.

وی گفت: ان شاءالله خروجی آن که شناسایی نقاط ضعف و قوت دستگاه‌ها است، تدوین و ظرف چند روز آینده به دستگاه های ذی ربط اعلام می‌شود تا بتوانند نقاط ضعف خود را در این ارتباط مرتفع کنند.   

رحیمی ادامه داد: امروز فرماندهی این مانور بر عهده سازمان آتش نشانی شهرداری بود که علاوه بر عوامل درون سازمانی شهرداری؛ دستگاه‌هایی همچون اورژانس، آب و فاضلاب، برق و استانداری در اجرای این مانور مشارکت داشتند. 

مدیر پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این مانور، ارتقای سطح آمادگی و عکس العمل واکنش در شرایط اضطرار در حیطه وظایف دستگاه های امدادی بود.  

وی افزود: امسال به منظور ارتقای سطح توانمندی دستگاه‌ها، هم در رابطه با عوامل درون شهرداری و هم دستگاههای مرتبط در خارج از مجموعه شهرداری، مانورهایی را با همکاری سایر دستگاه های امدادی برنامه ریزی کرده‌ایم.  

وی با بیان اینکه برای امسال اجرای ۱۰ مانور در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: مانور بعدی پس از ایام اربعین حسینی در تونل غدیر واقع در بلوار عمار یاسر انجام خواهد شد تا مشکلات آن شناسایی و رفع شود.

رحیمی بیان کرد: یکی از مانورهای انجام شده درسال جاری، چند ماه پیش درساختمان نیمه کارهای در منطقه ۸ شهرداری برگزار شد که هدف از انجام آن، مانور نجات از ارتفاع و هماهنگی دستگاه های مرتبط بود.

مدیر پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم، با اشاره به زیرساخت های موجود در میدان ۷۲ تن و شاهراه اصلی بودن آن، اظهار کرد: مانور دیگر شهرداری در سالجاری ، مانوری بود که در این میدان با توجه به اهمیت موقعیت آن انجام شد.   

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تشکیل ستاد بحران برای اجرای مانور در شهرداری منطقه ای که مانور در آن اجرای می شود، انجام آن، یک مانور و آمادگی برای شهرداری منطقه مرتبط نیز است. 

وی تاکید کرد: تلاش و کوشش می‌کنیم با برگزاری این مانورها و رزمایش ها سطح آمادگی و عکس العمل مناسب در مواقع اضطراری را در سازمان های مرتبط در شهرداری و خارج از آن ارتقا دهیم.   

سازمان قطار شهری قم در سال ۱۳۸۷ با هدف مدیریت ۲ طرح مترو و مونوریل تاسیس شد؛ عملیات اجرایی ساخت خط یک مترو قم (خط A) در نیمه دوم سال ۸۸ با اعتباری بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا آغاز شد، راه‌اندازی خط یک مترو قم به ۲ مرحله تقسیم‌بندی شده است که در مرحله نخست از قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری و مرحله دوم از میدان شهید مطهری تا مسجد مقدس جمکران راه‌اندازی خواهد شد.

۷۴۰۶/  ۶۱۳۳/ 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha