۵۰ عنوان برنامه طی هفته ناجا در مهاباد اجرا می‌شود

مهاباد- ایرنا- فرمانده انتظامی مهاباد گفت: ۵۰ برنامه متنوع با حضور اقشار مختلف مردم طی هفته نیروی انتظامی در سطح این شهرستان اجرا می‌شود.

سرهنگ برزو تجاری روز پنج‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان اظهار داشت: این برنامه‌ها شامل غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، برگزاری صبحگاه مشترک، برپایی نمایشگاه فضای مجازی و کشفیات مواد مخدر صنعتی، برپایی چادر خدمات پزشکی و تست قند و فشار خون، مشاوره پزشکی، شرکت در نماز جمعه و برپایی میز خدمت در حاشیه آن و همایش موتورسوران و همیاران پلیس است.

وی اضافه کرد: تقدیر از سربازان نمونه، نشست مشترک شرکت‌های ایمن گستر با اصناف و بازاریان، دیدار چهره به چهره روسای کلانتری‌ها با مردم، آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی با استفاده از نمادهای عروسکی در مهدهای کودک، پیاده‌روی و کوهپیمایی خانوادگی و بازدید کارکنان از موزه مردم شناسی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی با اشاره به نقش فضای مجازی بر زندگی افراد بیان کرد: امروزه با گسترش وسایل ارتباط جمعی در بین اقشار مختلف مردم، فضای مجازی به یک فضای حقیقی تبدیل شده و لازم است از آن نه به عنوان یک تهدید بلکه به عنوان یک فرصت استفاده کرد.

فرمانده انتظامی مهاباد اظهار داشت: در این دهکده جهانی که به سبب گسترش فضای مجازی تشکیل شده،  ابزاری خاصی برای جلوگیری از گسترش آن در ابعاد زندگی مردم وجود ندارد به همین خاطر باید برای کاهش آسیب‌های آن بر روی افراد به‌ویژه نسل‌های جوان تلاش کنیم.  

سرهنگ تجاری افزود: کشورهای غربی تمام توان خود را به کار می‌گیرند که با استفاده از ابزار رسانه که اکنون از آن به «ناتو فرهنگی» یاد می‌شود، باورها و فرهنگ‌ها را مورد حمله و تهاجم قرار دهند.  

فرمانده انتظامی مهاباد گفت: شهروندانی که در فضای مجازی فعال هستند باید بیشتر با زیان‌ها و خطراتی که ممکن است در این فضا برای آنان ایجاد شود آگاهی پیدا کنند تا افراد سودجو نتوانند با استفاده از این غفلت از آنان سوء استفاده کنند.  

۱۱ تا ۱۷ مهرماه به نام هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده که شعار امسال این هفته «پلیس هوشمند ایمن مردم است» تعیین شده است.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت و سه کلانتری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

۳۰۲۰/۶۱۸۵/۲۰۹۳

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha