۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 2981
کد خبر: 83480081
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رانش زمین خانه روستایی را جایگزین یک مدرسه تخریبی تنکابن کرد

نوشهر – ایرنا – چهار دانش آموز اهل روستای " یوج " از توابع بخش خرم‌آباد شهرستان تنکابن به دلیل شرایط فیزیکی نامناسب مدرسه سال تحصیلی جدید را در یکی از واحدهای مسکونی این روستا آغاز کنند.

روستای یوج یکی از مناطق ییلاقی دهستان سه هزار از توابع بخش خرم آباد شهرستان تنکابن است که تا مرکز شهر حدود ۴۷ کیلومتر فاصله دارد، اما به دلیل کوهستانی و سنگلاخی بودن مسیر دسترسی به این روستا ، تقریبا دو ساعت طول می کشد تا با خودرو به آنجا رسید.

این روستا با آب و هوای خشک و خنک در ارتفاع یکهزار و ۳۵۰ متری از سطح دریا واقع است و دامداری و کشاورزی از جمله مشاغل مردم بومی این منطقه به شمار می رود.

سال های گذشته آموزش و پرورش شهرستان تنکابن اقدام به احداث مدرسه ای در این روستا کرد تا شرایط مطلوب تری برای کسب علم و دانش برای دانش آموزان این منطقه دوردست فراهم شود، اما امسال و در آستانه سال تحصیلی جدید شرایط فیزیکی مدرسه برای دانش آموزان آماده نیست و آنها مجبور هستند در یکی از خانه های روستا ادامه تحصیل دهند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تنکابن روز چهارشنبه با تایید این موضوع به خبرنگار ایرنا گفت : دبستان امام حسن مجتبی (ع) روستای بالادست یوج به دلیل رانش زمین با خطرات احتمالی زیادی همراه بود و متاسفانه امکان حضور دانش آموزان در سال تحصیلی ۹۸ – ۹۹ وجود نداشت .

علیرضا سعدی پور افزود : با تمهیداتی که اندیشیده شد قرار است دانش آموزان در یکی از منازل روستای یوج به طور موقت اسکان یابند و به تحصیل علم و دانش بپردازند تا مدرسه جدید در سریعترین زمان ممکن احداث شود.

وی اظهار داشت : قرارگاه خاتم الانبیاء  بر اساس تفاهم نامه ای که صورت گرفت، خرید زمین و ساخت مدرسه را بر عهده گرفته و بزودی اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد داد.

سعدی پور با بیان اینکه تعلیم و تربیت در هیچ شرایطی تعطیل نخواهد شد ، افزود: برای برخی روستاهای دور افتاده این شهرستان که تنها یک دانش آموز داشت نیز یک معلم به همراه امکانات و کتاب درسی ارسال شد تا روند تعلیم و تربیت متوقف نشود.

شهرستان ۱۷۰ هزار نفری تنکابن واقع در غرب مازندران حدود ۲۷ هزار دانش آموز دارد.

/۱۶۰۲/۷۵۱۳/۱۶۵۴

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha