۲۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۲۸
کد خبر: 83473776
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساخت رباتی برای نمونه‌گیری از آب‌های مشکوک

۲۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۲۸
کد خبر: 83473776
ساخت رباتی برای نمونه‌گیری از آب‌های مشکوک

تهران- ایرنا- محققان انگلیسی با ساخت رباتی که می‌تواند چون یک ماهی پرنده از آب بیرون پریده و در ارتفاع ۲۶ متری از سطح آن پرواز کند، کار نمونه‌گیری از آب‌های مشکوک و سمی را تسهیل کردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی «نیوساینتیست»، این ربات که ماهی پرنده (Flying Fish) نام دارد، ۱۶۰ گرم وزن داشته و می‌توان از آن در نظارت بر نمونه‌گیری از آب‌های حاوی مواد سمی استفاده کرد.

رباتی که پژوهشگران امپریال کالج لندن طراحی کرده و ساخته‌اند، همچنین می‌تواند با پرهیز از موانعی چون یخ در مناطق سرد یا اشیایی که پس از سیل بر روی آب شناور می‌مانند، با جهش‌های مداوم به درون و بیرون آب از آن نمونه‌گیری کنند.  

سوخت این ربات کلسیم کاربید است، پودری شیمیایی که با آب واکنش داده و گاز قابل احتراق استیلن تولید می‌کند. این گاز همراه با آب و هوا به داخل یک محفظه احتراق وارد می‌شود. همزمان با شعله‌ور شدن گاز در اثر جرقه، این ترکیب منفجر شده و با بیرون راندن آب با فشار، ربات را به هوا پرتاب می‌کند.  

این ربات مخزن کوچکی دارد که از آب محیط پیرامون پر می‌شود. از آنجایی که با هر بار پر شدن این مخزن ماهی پرنده می‌تواند تا چندین بار از آب بیرون بجهد، در هر بار استفاده از آن امکان گرفتن چندین نمونه از آب وجود دارد.    

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha