۲۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 2216
کد خبر: 83472761
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخشش دختران کاراته‌کای نقده‌ در مسابقات کشوری

۲۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۴۸
کد خبر: 83472761
درخشش دختران کاراته‌کای نقده‌ در مسابقات کشوری

ارومیه- ایرنا- رییس هیات کاراته نقده گفت: کاراته‌کاهای دختر این شهرستان که به نمایندگی آذربایجان‌غربی به مسابقات کشوری کرمانشاه اعزام شده بودند، توانستند ۳۰ مدال رنگارنگ این رقابت‌ها را از آن خود کنند.

محمد کامیار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رقابت‌ها در رده سنی نونهالان نوجوان با حضور بیش از ۱۰۰ کاراته‌کا در ٣ سبک کاتای انفرادی، کاتای تیمی و کمیته در مجتمع ورزشی این استان برگزار شد.

وی بیان کرد: در این رقابت‌ها «اسما عبدی، زهرا اسمعیلی و حدیث سیدخانی» ۳ مدال طلا در رده سنی‌های نونهال، نوجوان و امید این رقابت‌ها در رشته‌های کاتای انفرادی و کمیته امداد را کسب کردند.

کامیار در ادامه افزود: در این رقابت‌ها هفت نفر از دختران رزمی‌کار نقده‌ای توانستند مدال نقره این رقابت‌ها و ٢٠ نفر دیگر نیز مدال برنز این مسابقات را کسب کنند.

رییس هیات کاراته نقده با بیان اینکه پسران کاراته‌کا نیز طی امسال در مسابقات «شوتوکان کاراته ۲» خوش درخشیدند، اضافه کرد: کاراته‌کاهای پسر اهل این شهرستان نیز به نمایندگی از آذربایجان‌غربی عازم مسابقات این رقابت‌ها در استان قم شده بودند و توانستند چهار مدال طلا، هشت نقره و ۱۰ مدال برنز این مسابقات را از آن خود کنند.

کاراته یک هنر رزمی مبتنی بر ضربه زدن است که از ضربات مشت، لگد، زانو، آرنج و تکنیک‌های دستِ‌باز مانند دست چاقویی تشکیل می‌شود؛ در برخی سبک‌ها فنون گلاویزی، قفل مفصل، مهاری، پرتابی و ضربه به نقاط حساس نیز آموزش داده می‌شود و ورزشکاران این رشته کاراته‌کا نامیده می‌شوند.

نقده در جنوب شرقی ارومیه، قلب ورزش‌هایی چون هاکی،قایقرانی،کبدی و کاراته است و به شهرطلایی ورزش معروف می‌باشد.

۹۹۱۵/۳۰۷۲

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha