۱۶ شهریور ۱۳۹۸، ۲۳:۰۷
کد خبر: 83468709
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هدف از استقرار پلیس در مرزها، امنیتی کردن تجارت نیست

تهران-ایرنا- رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به حضور نیروی ناجا در مبادی رسمی کشور برای کنترل قاچاق تاکید کرد: نگاهمان امنیتی کردن تجارت و اقتصاد نیست، بلکه به دنبال کاهش قاچاق هستیم.

«علی مویدی» عصر امروز (شنبه) در آئین افتتاحیه رسمی استقرار پلیس امنیت اقتصادی ناجا در مبادی رسمی ورود و خروج کالا بیان کرد: باید منافع ملی را به منافع دستگاهی و سازمانی ترجیح داده و از فرهنگ خشک سازمانی عبور کنیم.

وی ادامه داد: اگر امروزه قاچاق در عرصه اقتصاد لانه کرده و به لکه ننگی برای تجارت کشور تبدیل شده، می‌توانیم با وحدت نظر و همگرایی به همدلی برسیم و تحت محور امنیت ملی حرکت کنیم.

مویدی با اشاره به حضور نیروی ناجا در مبادی رسمی کشور برای کنترل قاچاق، تاکید کرد: نگاهمان امنیتی کردن تجارت و اقتصاد نیست، بلکه این اقدام جهت ارتقای امنیت تجارت است و می‌خواهیم پلیس با حضور خود بتواند در برابر جرایم قاچاق، اقدامات پیشگیرانه داشته باشد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: نگاه پلیس در گمرکات، سخت‌افزاری نیست، بلکه امروز با پلیس تخصصی و دانش‌محور رو به رو هستیم که استقرارش در مبادی رسمی می‌تواند اقدامی بازدارنده در مقابل قاچاق باشد.

مویدی معتقد است که قاچاقچیان تاکنون از خلل نبود همگرایی و انسجام میان سازمان‌ها سوء استفاده کرده‌اند که این اقدام می‌تواند سدی در برابر آن‌ها باشد.

وی همچنین با بیان اینکه اکثر پرونده‌های حوزه مقابله با قاچاق مربوط به ظن به قاچاق است، بیان کرد: استقرار پلیس در مرزها، ظن به قاچاق را به خصوص در حوزه ترانزیت به شدت کاهش می‌دهد.

بر اساس طرح استقرار پلیس امنیت اقتصادی ناجا، نیروی ناجا برای کاهش پدیده قاچاق در ۱۳ مرز مجاز کشور، شامل ۹ مرز دریایی، ۱ مرز هوایی و ۳ مرز زمینی مستقر می‌شود.

مقرر شده است پلیس در ۹ مرز مجاز دریایی مانند گناوه، بوشهر، رجایی، قشم، دیلم و خرمشهر، یک مرز مجاز هوایی فرودگاه امام خمینی و سه مرز زمینی بازرگان، باشماق و پرویزخان مستقر خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha