دبیر: جوانگرایی در تیم ملی کشتی فرنگی جرات می‌خواست

تهران - ایرنا - رییس فدراسیون کشتی گفت: هیچ مربی‌ای جرات ندارد در مسابقات جهانی قبل از المپیک و در ۶ وزن از ۱۰ وزن، فرنگی کارانی ۲۰ تا ۲۱ ساله اعزام کند.

«مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان، «سیدرضا صالحی امیری» «رییس کمیته ملی المپیک» و «نصرالله سجادی» سرپرست کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو امروز «شنبه» با حضور در خانه کشتی از اردوی تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد بازید کردند.

تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی خود را برای حضور در پیکارهای قهرمانی سال ۲۱۰۹ جهان و کسب سهمیه المپیک آماده می‌کنند.

علیرضا دبیر در این بازدید اظهار داشت: از علاقه شخصی وزیر ورزش به کشتی و اطلاعات کامل ایشان از نتایج کشتی از المپیک ۱۹۴۸ لندن تاکنون اطلاع دارم.

وی همچنین اظهار داشت: در کشتی فرنگی ۶ نماینده از ۱۰ نفر کشتی گیران ۲۰ تا ۲۱ ساله هستند و هیچ مربی جرات ندارد در مسابقات جهانی قبل از المپیک دست به چنین تغییراتی بزند که محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی این کار را انجام داد و تیم جوانتر شده است.

دبیر اظهار داشت: کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی، تیم یازدهم سال گذشته را تحویل گرفت و طی این مدت تغییرات زیادی در تیم ایجاد کرد. البته بسیاری از قهرمانان کشتی کشورمان از سوریان، برادران خادم، عباس جدیدی، عبدولی و یزدانی در سنین ۲۰ تا ۲۱ سال به مدال جهانی و المپیک دست یافتند.

رییس فدراسیون کشتی ادامه داد: در کشتی آزاد نیز ۳ نفر از ملی پوشانی که در سال‌های گذشته موفق به کسب مدال شدند و امید زیادی برای موفقیت در پیکارهای جهانی داشتند، به دلیل مصدومیت در رقابت‌های جهانی قزاقستان حضور ندارند.

دبیر تصریح کرد: مصطفی حسینخانی که مصدوم شد و به جای رضا یزانی نیز قرار است علی شعبانی از آزادکاران جوان در رقابت‌های جهانی حضور یابد. پرویز هادی نیز مصدومیتی که برایش به وجود آمد به دلیل ندانم کاری خودش بود و او از آزادکارانی بود که در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۸ مجارستان مستحق کسب مدال طلا بود.

وی گفت: مسابقت جهانی قبل از المپیک از خود المپیک سخت‌تر است. چون سطح مسابقات کسب سهمیه بسیار بالاست. ۹۰ درصد کسانی که در جهانی قبل از المپیک مدال می‌گیرند در المپیک هم مدال می‌گیرند.

بعد از پایان این دیدار  محمد بنا و غلامرضا محمدی سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در جلسه ای خصوصی در فدراسیون کشتی با حضور وزیر ورزش و جوانان و ریس کمیته ملی المپیک و رییس فدراسیون کشتی مسایل و مشکلات را بیان کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha