۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۲۹
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 83464427
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چگونگی تقویت حضور شرکت‌های ایرانی در استان حلبچه عراق بررسی شد

سلیمانیه - ایرنا - در دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه با مقامات این استان شمالی عراق، راه‌کارهای گسترش روابط و حضور شرکت‌های ایرانی در این استان بررسی شد.

"مهدی شوشتری" سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، ضمن حضور در شهر حلبچه در شمال عراق، به صورت جداگانه، با "آزاد توفیق"، استاندار حلبچه و رئیس و اعضای اتاق بازرگانی حلبچه دیدار و نهایتا ضمن بازدید از بنای یادبود شهدای فاجعه بمباران شیمیایی حلبچه، به شهدای مظلوم این شهر ادای احترام کرد.
گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران با استان حلبچه در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی، از جمله حضور فعال شرکت های ایرانی در پروژه های عمرانی و توسعه ای حلبچه و راههای تقویت گذرگاههای مرزی و گمرکی میان ایران و این استان، از جمله مهمترین موضوعات این دیدارها بود.
مقامات مسئول استان حلبچه، ضمن اشاره به حمایت های جمهوری اسلامی ایران از مردم حلبچه در دوران های سخت گذشته بویژه فاجعه بمباران شیمیایی حلبچه و نقش ماندگار جمهوری اسلامی ایران در معرفی این فاجعه به جامعه بین المللی، بر آمادگی خویش جهت کمک به توسعه بیش از پیش روابط با جمهوری اسلامی ایران بویژه استان های همجوار کرمانشاه و کردستان، تاکید کردند.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن تاکید بر بعد انسانی و اسلامی یاری دولت و ملت ایران به مجروحان و آوارگان فاجعه شیمیایی حلبچه و اشاره به روابط تاریخی و اشتراکات فراوان میان ایران و اقلیم کردستان و استان حلبچه، آمادگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه را برای تسهیل روابط تجاری ایران با استان حلبچه و تقویت همکاری های استانی بویژه ارتباطات میان اتاق بازرگانی حلبچه با اتاق های بازرگانی استانهای همجوار در ایران، مورد تاکید قرار داد.
استاندار حلبچه در بازدید از بنای یاد بود شهدای حلبچه و همچنین ملاقات با اعضای اتاق بازرگانی حلبچه، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه را همراهی کرد. /

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha