۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۷:۵۸
کد خبر: 83464220
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه زهک: فرش سیستان رو به فراموشی است

۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۷:۵۸
کد خبر: 83464220
امام جمعه زهک: فرش سیستان رو به فراموشی است

زاهدان- ایرنا- امام‌جمعه زهک در شمال سیستان و بلوچستان گفت: قالی‌بافی یکی از صنایع دستی و برجسته منطقه سیستان محسوب می شود که متاسفانه در چند دهه‌اخیر رو به فراموشی سپرده شده است.

حجت الاسلام‌حسن‌خدری سه‌شنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: پس از گفت وگو با یکی از کارآفرینان حوزه فرش که توان ارتباط و صادرات فرش در داخل و خارج کشور را داشت وارد مذاکره شده و این فرد به موضوع فرش دستبافت سیستان ورود کرد.

وی بیان کرد: طرح قالی‌بافی در شهرهای شمالی سیستان وبلوچستان تدوین شده به طوریکه این طرح ۴۰ هزار قالی باف را زیرپوشش قرار می‌دهد.

امام جمعه زهک تصریح کرد: در مرحله نخست این طرح پنج هزار نفر می‌توانندنام‌نویسی‌کنند و تحویل دار قالی، نخ و پس از آن فروش محصول برعهده کارآفرین است.

وی بیان کرد:متاسفانه بدلیل کم‌کاری و سواستفاده از فرش دستبافت سیستان در سال‌های اخیر، مردم اعتماد خود را از دست داده‌اند و جوانان این سرزمین با کار و تلاش بیگانه شدند.

حجت الاسلام خدری از ایجاد کارگاه‌های رنگرزی و ریسندگی در کنار این طرح خبرداد و افزود: این طرح از طرف بخش خصوصی ابتدا از زهک و پس از آن در شهرهای زابل، هیرمند، هامون و نیمروز اجرا می شود.

وی نقد را ارزیابی منصفانه از عملکرد مسئولان عنوان کرد و گفت: پیگیری و حل چهار معضل اصلی منطقه سیستان شامل مرز، گردوغبار، جاده‌های مواصلاتی و مدیریت واحد آب از استاندار سیستان وبلوچستان درخواست شده است.

امام جمعه زهک بررسی فواید منطقه آزاد تجاری - صنعتی سیستان را خواستار شد و اظهارداشت: طرح منطقه آزادسیستان باید به صورت جداگانه به مجلس شورای اسلامی با توجه به شرایط خاص منطقه از سوی دولت به مجلس ارسال شود.

۷۳۱۷**۳۲۱۳

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha