۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۳۸
کد خبر: 83460639
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کتابخانه مرکزی کرمانشاه با ۶۰ درصد پیشرفت در حال ساخت است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: عملیات ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه با حمایت های استانداری و فرماندار کرمانشاه اکنون با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد.

معصومه حسنی خونسار روز یکشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا افزود: ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه از سال ۱۳۸۶ آغاز و تا سال ۹۰ ادامه داشت و پس از آن متوقف شد که با پیگیری‌ها انجام شده ما در یکسال و نیم گذشته سه میلیارد و  ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی جذب و هزینه شد.

وی اظهار داشت: امسال هم از اعتبارات استانی، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی فرماندار کرمانشاه اختصاص یافته است.

به گفته او طی تفاهم نامه آقای استاندار و دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سال گذشته، مقرر شد استان سه میلیارد تومان، نهاد کتابخانه ها ۲ میلیارد تومان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲ میلیارد تومان اختصاص دهند.

وی اظهار داشت: این کتابخانه قرار بود در ۱۵ هزار متر مربع زیربنا و در هفت طبقه ساخته شود که به دلیل مشکلات اعتباری در پنج طبقه با زیربنایی ۱۱ هزار مترمربع ساخته می شود.

او مجموع اعتبارات برای تکمیل و تجهیز این کتابخانه را ۱۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ساخت این کتابخانه هزینه شده است.

او از همکاری و همراهی فرماندار کرمانشاه برای ادامه روند ساخت این پروژه قدردانی کرد و افزود: امسال در کمیته برنامه ریزی شهرستان کرمانشاه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ادامه روند ساخت کتابخانه مرکزی اختصاص یافت.

وی خواستار کمک هرچه بیشتر برای تکمیل ساختمان و تجهیز این کتابخانه شد و آن را یکی از نیازهای ضروری کلانشهر کرمانشاه دانست و گفت: کرمانشاه با یک میلیون نفر جمعیت فاقد کتابخانه مرکزی در شان و جایگاه مردم فرهنگی مرکز استان است. 

۱۰۵ کتابخانه در استان دایر است

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در ادامه مجموع زیربنای کتابخانه های استان کرمانشاه را اکنون ۴۲ هزار و ۷۵۸ مترمربع اعلام کرد و گفت: براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ باید به ازای هر ۱۰۰ نفر هشت مترمربع فضای کتابخانه ای داشته باشیم که الان در استان این سرانه زیر سه مترمربع است.

به گفته حسنی خونسار، با ساخته شدن کتابخانه مرکزی کرمانشاه با ۱۱ هزار مترمربع زیربنای سرانه استان به بالای چهار مترمربع می رسد.

او تعداد کتابخانه های استان را اکنون ۱۰۵ باب اعلام کرد و افزودذ: اکنون یک میلیون و ۱۶۸ هزار و ۲۲۷ نسخه کتاب در این کتابخانه ها موجود است. 

وی تعداد اعضای این کتابخانه ها را نیز اکنون ۷۰ هزار و ۸۲۹ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: در سال ۹۷ در مجموع ۷۴۰ هزار و ۹۳۰ نسخه کتاب در کتابخانه های استان به امانت رفته است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۶۰۰ روستا دارد.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها