۶هزار بسته لوازم خانگی به سیل‌زدگان لرستان اهدا شد

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: ۶هزار بسته لوازم خانگی با راستی آزمایی به سیل‌زدگان استان اهدا شد و اکنون هیچ سیلزده‎ای بدون لوازم نمانده است.

به گزارش ایرنا سید موسی خادمی در سخنرانی پیش از خطبه این هفته نماز جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: به دلیل سیل اخیر در لرستان بخش عمده از اعتبارات صرف این حادثه شد اما از سایر حوزه ها غافل نشدیم و در سفر مسئولان طرح های مهمیدر استان  اجرا شد.

وی افزود: در سفر وزیر نیرو بیش از یکهزار میلیارد ریال طرح در استان کلنگ زنی شد همچنین عملیات ساخت یک واحد پتروشیمی در شهرک صنعتی خرم‌آباد با ۱۵ میلیون یورو اعتبار امسال آغاز شد.

خادمی بیان کرد: پیداکردن سرمایه گذار خارجی اتفاق بزرگی است و در لرستان این امر رخ داد و در بروجرد هم شاهد سرمایه‌گذاری خارجی بودیم.

استاندار لرستان اضافه کرد: ایستگاه های پمپاژ در لرستان به بهره‌برداری رسید و این موضوع خیلی مهم است چراکه در لرستان کمتر از ۲۳ درصد اراضی آبی است یعنی نصف میانگین کشور می باشد.

وی با اشاره به اینکه  ۵۰۲ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۹۶۵میلیارد تومان در هفته دولت در استان افتتاح و یا کلنگ زنی می شود افزود: از این تعداد ۴۴۵ طرح با اعتبار ۳۸۳ میلیارد تومان عمرانی می باشد که  ۴۲۹ مورد افتتاح و ۱۶ مورد کلنگ زنی است.

خادمی گفت: در حوزه آبخیزداری با حمایت مقام معظم رهبری اعتبارات از صندوق توسعه ملی اختصاص یافت و پس از سیل این اعتبارات تقویت شد.

وی ادامه داد: در استان های دیگر در بستر رودخانه ساخت و ساز نمی شود و باید این مهم در لرستان رعایت شود.

استاندار لرستان بیان کرد: گردشگری یکی از اولویت ها در لرستان است و امیدواریم آن را گسترش دهیم.

خادمی ادامه داد: سیل ویرانگر با دوره بازگشت یکهزار سال لرستان را تحت تاثیر قرار داد و چنین سیلی تاکنون ثبت نشده و بیش از ۲برابر ظرفیت رودخانه ها پر شد اما اقدامات خوبی در این راستا انجام شد.

وی ادامه داد: در سیل فروردین ماه برق ۱۱شهر و یکهزار و ۱۴۵ روستا قطع شد همچنین ۷۹۶ روستا با قطعی آب و ۱۷۳ روستا با قطعی گاز مواجه شدند که در ۱۰روز نخست مشکل برطرف شد.

خادمی اضافه کرد: ساخت و سازها در شهرهای استان شروع شده و تکلیف کسانی که مسکن‌شان را از دست داده بودند روشن شد.

وی بیان کرد: در حوزه کشاورزی تسهیلات پرداخت شد همچنین ۱۰هزار پک لوازم خانگی به استان اختصاص یافت و تاکنون ۶هزار پک با راستی آزمایی به سیل‌زدگان اهدا شد و تقریبا کسی بدون لوازم نمانده است.

وی اضافه کرد: ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبارات سیل به استان اختصاص یافت و اکنون در حال برطرف کردن مشکلات هستیم.

خادمی افزود: جاده قدیم پلدختر به خرم آباد بازسازی می شود و جاده جدید در حال انجام است و همچنین پل های بزرگی بازسازی و به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم استان را به حالت عادی برگردانیم هرچند که نیازمند زمان است.

۳۲۱۰/۶۰۶۰

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha